شناسهٔ خبر: 67111238 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

جزئیات مراسم تشییع پیکر آیت الله طه‌محمدی در همدان

سخنگوی ستاد ارتحال آیت الله طه‌محمدی گفت: نماز بر پیکر آیت الله طه‌محمدی، به امامت نماینده ولی فقیه در استان همدان اقامه خواهد شد و سپس در مسیر خیابان شهدا به سمت میدان پروانه‌ها و به طرف گلزار شهدا، پیکر امام جمعه فقید همدان تشییع خواهد شد.

صاحب‌خبر -

محمد جواد بیات سخنگوی ستاد ارتحال آیت الله طه‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن قدردانی از نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و دستگاه‌های اجرایی که پس از انتشار خبر ارتحال نماینده سابق ولی فقیه در استان و نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با بسیج امکانات در صدد تجلیل و تکریم شایسته از مقام شامخ علمی و معنوی آیت الله طه‌محمدی بر آمدند و نیز ابراز همدردی آحاد مردم، اظهار داشت: آیین تشییع پیکر آیت الله طه‌محمدی امروز در قم با حضور علما، بزرگان و ارادتمندان برگزار می‌شود.

وی افزود: سپس با انتقال پیکر امام جمعه فقید همدان به استان، عصر امروز ساعت ۵ بعد از ظهر در شهر فامنین زادگاه آیت الله طه‌محمدی، در مسیر چهارراه بهداری به سمت مسجد اعظم و در نهایت در جوار شهدای گمنام تشییع خواهد شد.

دبیر ستاد برگزاری مراسم ارتحال آیت الله طه‌محمدی، خاطرنشان کرد: مراسم تشییع پیکر آیت الله طه‌محمدی روز سه شنبه پس از بدرقه این استاد اخلاق و فلسفه از مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره)، در میدان امام خمینی(ره) همدان با حضور مقامات کشوری و لشکری و استان‌های همجوار آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: پس از اجرای برنامه تجلیل، نماز بر پیکر آیت الله طه‌محمدی، به امامت نماینده ولی فقیه در استان همدان اقامه خواهد شد و سپس در مسیر خیابان شهدا به سمت میدان پروانه‌ها و به طرف گلزار شهدا، پیکر امام جمعه فقید همدان تشییع خواهد شد.

بیات، با بیان اینکه پیکر این استاد پیشکسوت حوزه در کنار مزار آیت الله موسوی همدانی، قطعه علما و شهدای استان همدان و مزار شهید حاج حسین همدانی به خاک سپرده خواهد شد، گفت: مراسم ترحیم نیز در همان روز از ساعت ۱۷:۳۰ الی ۱۹ در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

سخنگو ستاد ارتحال آیت الله طه‌محمدی، با اشاره به اینکه سه شنبه نیز همزمان با مراسم تشییع و تدفین در سراسر استان همدان عزای عمومی اعلام شده است، ابراز کرد: انجام تشریفات قانونی و کسب رضایت خانواده آیت الله طه‌محمدی در انتقال پیکر به همدان، تجلیل شایسته و بهره‌مندی بیشتر مردم استان و شاگردان در آینده از مرحوم طه‌محمدی، علت تعویق مراسم قبلی بود.

نظر شما