شناسهٔ خبر: 67111154 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مقام ارشد روسیه: اف-۱۶ها اهدافی مشروع برای حمله هستند

امیرمحمد سهرابی

قانونگذار ارشد روسیه امروز دوشنبه گفت اگر جنگنده‌های اف-۱۶ در حملاتی علیه نیروهای روسیه شرکت کنند، این جنگنده‌ها به «اهدافی مشروع» بدل خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «آندری کارتاپولوف» رئیس کمیته دفاعی دومای دولتی روسیه با اشاره به احتمال استفاده غرب از جنگنده‌های اف-۱۶ علیه نیروهای روسی تاکید کرد: «اگر اف-۱۶ها در حملات علیه نیروهای روسیه دست داشته باشند، این جنگنده‌ها و فرودگاه‌های خارج از اوکراین می‌توانند اهداف قانونی تلقی شوند.»

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از «سرهی هولوبتسوف» رئیس هوانوردی در نیروی هوایی اوکراین گزارش کرد: «اوکراین شاید برخی از جنگنده‌های اف-۱۶ را که قرار است از متحدان غربی خود دریافت کند، در پایگاه‌های خارجی برای محافظت از آنها در برابر حملات روسیه نگهداری کند.»

بلژیک، دانمارک، هلند و نروژ متعهد شده‌اند که بیش از ۶۰ جنگنده اف-۱۶ ساخت آمریکا را در اختیار اوکراین قرار دهند. خلبانان این کشور جنگ‌زده در حال حاضر در حال گذراندن دوره آموزشی برای پرواز با این هواپیماهای جنگی هستند که تحویل آنها قرار است در اواخر سال ۲۰۲۴ آغاز شود.

رئیس هوانوردی در نیروی هوایی اوکراین افزود: «تعداد مشخصی از هواپیماها در پایگاه‌های هوایی امن خارج از اوکراین نگهداری می‌شوند تا در اینجا مورد هدف قرار نگیرند.»

انتهای پیام

نظر شما