شناسهٔ خبر: 67111061 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

ان بی سی: آمریکا به دنبال مذاکره با حماس است

ایرنا

شبکه خبری ان بی سی امروز افشا کرد که واشنگتن به دنبال مذاکره با حماس برای آزاد ساختن اسرای آمریکایی دربند این گروه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، این شبکه آمریکایی به نقل از روایت مقام های ارشد کنونی و سابق آمریکایی از مذاکرات مقام های دولت بایدن نوشت که در صورت شکست مذاکرات کنونی حماس و رژیم صهیونیستی، واشنگتن به دنبال مذاکره با حماس برای آزادی پنج آمریکایی نزد این گروه خواهد بود.

ان بی سی افزود، در چنین مذاکراتی رژیم صهیونیستی دخالت نخواهد داشت و از طریق میانجی‌گران قطری انجام خواهد شد.

مقام های آمریکایی همچنین امیدوارند اجساد سه شهروند آمریکایی را که گمان می‌رود در روز حمله حماس کشته شدند، تحویل بگیرند.

پیش بینی می شود که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، فردا (۲۲ خرداد) به منطقه سفر کند تا در مورد آخرین تلاش ها برای تضمین یک توافق آتش‌بس گفتگو کند. یک مقام ارشد دولت بایدن به ان ‌بی ‌سی گفت که حمله ۲۰ خرداد اسرائیل و آزادی چهار اسیر احتمالاً تلاش‌ های بلینکن برای دستیابی به توافق و آزادی گروگان‌های باقی‌ مانده را دشوارتر خواهد کرد.

این مقام ارشد ادعا کرد که نجات اسیران اسرائیلی عزم نتانیاهو را برای ادامه عملیات نظامی در غزه جزم‌تر کرده است.

بلینکن دیروز و در آستانه دور جدید سفرهای خود به خاورمیانه در اظهاراتی مدعی شد که طرح صلح جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هم به نفع فلسطینیان و هم به نفع رژیم صهیونیستی است و منافع هر دو طرف را در بر دارد.

وی با تاکید مجدد بر فواید پذیرش طرح صلح بایدن برای برقراری آتش‌بس در غزه، ادعا کرد: پیشنهاد بایدن برای پایان درگیری در غزه هم برای فلسطینیان خوب است و هم باعث آزادی گروگان‌های (اسرای) باقی مانده اسرائیل خواهد شد.

بلینکن در ادامه با بی توجهی به قتل‌عام هولناک صهیونیست‌ها در اردوگاه النصیرات در نواز غزه که بر اساس گزارش‌ها ۲۱۰ شهید و بیش از ۴۰۰ مجروح برجای گذاشت از عملیات روز شنبه ارتش رژیم صهیونیستی در این اردوگاه ابراز خشنودی کرد و گفت: واشنگتن تا زمانی که تمامی گروگان‌های (اسرای) اسرائیل آزاد نشده و به خانه بازنگردند آرامش خاطر پیدا نخواهد کرد.

نظر شما