شناسهٔ خبر: 67349265 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

حماس: نتانیاهو مانع اصلی تبادل اسرا و برقراری آتش‌بس است

محمدعلی تخت رونده

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در بیانیه‌ای تاکید کرد: اظهارات نتانیاهو بیانگر مخالفت وی با طرح بایدن و قطعنامه شورای امنیت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم،جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در واکنش به اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی درباره توافق تبادل اسرا گفت که موضع او بیانگر مخالفت با قطعنامه اخیر شورای امنیت و طرح بایدن رئیس جمهور آمریکا برای آتش‌بس و مبادله اسرا است.

این جنبش در بیانیه‌ای تاکید کرد که موضع نخست وزیر جنایتکار رژیم صهیونیستی که گفته تنها به دنبال توافقی جزئی برای آزادی تعدادی از اسرای صهیونیست و ازسرگیری جنگ علیه مردم غزه است، تاکیدی واضح بر مخالفت او با قطعنامه اخیر شورای امنیت و طرح‌های پیشنهادی بایدن است، بر خلاف آنچه دولت آمریکا تلاش می‌کرد تا به دروغ وانمود کند که او با طرح مبادله اسرا موافقت کرده است.

حماس همچنین بیان کرد که اصرار این جنبش بر اینکه هرگونه توافقی متضمن توقف کامل جنگ و خروج نیروهای اشغالگر از نوار غزه باشد، به این دلیل است که راه بر هرگونه تلاش نتانیاهو برای فریب و حقه‌بازی و ادامه جنگ و نسل‌کشی علیه ملت فلسطین بسته شود.

جنبش حماس جامعه جهانی را به فشار بر رژیم اشغالگر برای توقف جنگ و نسل‌کشی علیه ملت فلسطین فراخواند و از دولت آمریکا نیز خواست موضعی واضح و روشن اتخاذ کرده و دست از حمایت از نسل‌کشی ملت فلسطین برداشته و به سرپوش نهادن بر جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی که موجب خواهد شد واشنگتن شریک اساسی جنایات آن شود، پایان دهد.

گفتنی است که نتانیاهو روز گذشته در گفتگو با شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی به صراحت اعلام کرد که تنها به دنبال توافقی جزئی است که به آزادی برخی اسرای اسرائیلی منجر شود و پس از آن جنگ علیه غزه را از سرخواهد گرفت.

نظر شما