شناسهٔ خبر: 67342369 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

واکنش حماس به سخنان نتانیاهو درباره ادامه نسل‌کشی علیه غزه

حماس با محکوم کردن سخنان نتانیاهو درباره ادامه جنگ نسل کشی علیه مردم فلسطین در نوار غزه تاکید کرد برخلاف چیزی که آمریکا تبلیغ می‌کند، رژیم صهیونیستی نه به قطعنامه شورای امنیت و نه پیشنهاد آمریکا برای آتش‌بس در غزه توجه ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جنبش حماس در واکنش به سخنان اخیر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی که بر ادامه جنگ نسل کشی علیه نوار غزه تاکید ، اعلام کرد که این سخنان نتانیاهو صراحتاً بیانگر مخالفت او با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، پیشنهاد آمریکا و سایر درخواست‌ها درباره آتش بس در نوار غزه است.

در بیانیه حماس به این منظور آمده است: موضع نتانیاهو که به توافق جزئی برای آتش بس و بازگرداندن تنها تعدادی از اسرای صهیونیست اشاره داشت و در عین حال قصد او را برای ادامه جنگ نسل کشی علیه غیرنظامیان محاصره شده در نوار غزه نشان می‌داد، به معنای رد آخرین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای آتش بس در غزه است.

حماس تصریح کرد: برخلاف مانورهای دولت آمریکا که سعی داشت وانمود کند اسرائیل پیشنهاد آتش بس را قبول کرده است، اما موضع نتانیاهو بر رد قطعنامه شورای امنیت و پیشنهادات «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده تاکید داشت.

این جنبش تاکید کرد: هر توافقی باید صراحتاً شامل آتش بس جامع و عقب نشینی کامل اشغالگران از نوار غزه به عنوان یک ضرورت مطلق باشد. هدف از این شروط مقاومت، بستن راه‌ها به روی تلاش‌های نتانیاهو در فریبکاری و ادامه تجاوزات و جنگ نسل کشی ضد ملت فلسطین است.

حماس در ادامه از جامعه بین المللی و همه کشورهای جهان خواست تا رژیم فاشیست و اشغالگر صهیونیستی را مجبور به توقف جنایت‌های آن علیه نوار غزه کنند.

این جنبش فلسطینی همچنین با تاکید بر اینکه واشنگتن شریک اصلی جنایت‌های رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین است، از دولت آمریکا خواست تا علاوه بر توقف حمایت‌های همه جانبه خود از رژیم صهیونیستی و جنایت‌های آن، تصمیم روشنی برای پایان دادن به جنگ نسل کشی علیه غزه بگیرد.

آمریکا مسئول ادامه جنایات صهیونیست‌هاست

جنبش مجاهدین فلسطین هم با صدور بیانیه‌ای در واکنش به سخنان نتانیاهو اعلام کرد: اظهارات نتانیاهو مبنی بر ادامه جنگ غزه به معنای زیر پا گذاشتن تصمیمات دیوان بین‌المللی دادگستری و شورای امنیت بوده و آمریکا مسئولیت کامل ادامه جنایات صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان در نوار غزه را بر عهده دارد.

این جنبش فلسطینی تاکید کرد: نتانیاهو برای حفظ منافع شخصی خود می‌خواهد اسرای باقیمانده اسرائیلی در غزه را از بین ببرد تا از بهای آزادی آنها خلاص شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما بر اصول مقاومت برای پایان دادن به جنگ تاکید می‌کنیم که شامل آتش بس کامل، عقب‌نشینی کامل اشغالگران از نوار غزه، بازگشت آوارگان به مناطق خود و امدادرسانی همه جانبه و آغاز بازسازی غزه است تا در نهایت به یک معامله جدی برای تبادل اسرا برسیم.

این بیانیه‌ها بعد از آن صادر شد که نتانیاهو شب گذشته در گفتگو با شبکه 14 رژیم صهیونیستی اعلام کرد آماده یک معامله جزئی است که طی آن تعدادی از اسرای اسرائیلی آزاد شوند، اما بعد از این معامله، جنگ از سر گرفته می‌شود تا اسرائیل اهداف خود را تکمیل کند.

نتانیاهو همچنین تشکیل دولت مستقل فلسطین را رد و اعلام کرد که اجازه نمی‌دهد نوار غزه به تشکیلات خودگردان واگذار شود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه دوره درگیری‌های شدید در غزه به پایان رسیده است گفت: قبل از رسیدن اسرائیل به هدف خود در نابودی حماس جنگ متوقف نمی‌شود.

نتانیاهو درباره تحولات جبهه شمالی فلسطین اشغالی، بدون اشاره به جزئیات ادعا کرد که حاضر نیست وضعیت را به شکل کنونی در مرز با لبنان حفظ کند و چندین طرح در حال آماده سازی است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در رابطه با اختلافاتی که با دولت آمریکا دارد گفت: سرعت ارسال تسلیحات آمریکا برای ارتش اسرائیل به شکل قابل توجهی کاهش یافته است.

وی ادعا کرد که اسرائیل می‌تواند با تجهیزاتی که اکنون در اختیار دارد جنگ را ادامه دهد اما ترجیح می‌دهد به سلاح‌های بیشتر آمریکایی دست پیدا کند.

این سخنان نتانیاهو انتقادات محافل و رسانه‌های صهیونیستی را برانگیخت و روزنامه عبری هاآرتص در گزارشی به قلم «امیر تیبون» روزنامه نگار و نویسنده اسرائیلی اعلام کرد: سخنان نتانیاهو در واقع پیامی برای خانواده‌های اسرا بود مبنی بر اینکه فرزندان شما در اسارت خواهند مرد، به استثنای تعداد کمی که می‌توان آنها را نجات داد.

تشدید اعتراضات صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو

همچنین بعد از سخنان نتانیاهو تظاهرات گسترده‌ای علیه وی توسط شهرک نشینان در مقابل ساختمان شبکه 14 رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی که با نتانیاهو مصاحبه می‌کرد به راه افتاد و معترضان، سخنان نتانیاهو را محکوم کرده و خواستار استعفای او شدند.

وب سایت عبری والا هم به نقل از یک منبع آگاه از روند مذاکرات اعلام کرد که سخنان نتانیاهو به احتمال دستیابی به توافق آسیب زیادی وارد می‌کند.

«یسرائیل زیو» ژنرال ذخیره در ارتش صهیونیستی با اشاره به اینکه نتانیاهو به هیچ وجه به دنبال متوقف کردن جنگ نیست اعلام کرد که اهداف جنگی نتانیاهو دیگر قابل درک نیست و مفهومی ندارد و تصمیم درست توقف جنگ در غزه است.

انتهای پیام/

نظر شما