شناسهٔ خبر: 67109272 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

واقعا چه کسی فصل بهتری داشت

صاحب‌خبر -
گروه ورزشی:در یک مقایسه آماری مشخص شد که مانوئل نویر در لیگ قهرمانان فصل بهتری داشت ولی عملکرد مارک آندره تراشتگن در بازی های لیگ برتر از رقیبش بود.به گزارش "ورزش سه"، اشتباه عجیب مانوئل نویر در بازی آلمان مقابل یونان که باعث شد ماسوراس روی ریباند دروازه را باز کند، بحث ها در مورد اینکه چه کسی باید گلر یک مانشافت در یورو باشد را بیشتر کرد.

نویر یک توپ معمولی را نتوانست مهار کند و اجازه داد تا مهاجم یونان با فرصت طلبی گلزنی کند. نویر که مدت ها مصدوم بود و در اواسط فصل گذشته به میادین برگشت، همچنان گلر یک آلمان است در حالی که اخیرا تراشتگن صراحتا گفت که حق او است که دروازه بان ثابت باشد هرچند مجبور است تصمیم کادر فنی را بپذیرد. همچنین در یک نظرسنجی در آلمان 72 درصد به تراشتگن رای داده بودند.

رودی فولر نیز با ناگلزمان هم عقیده است. مدیر فنی تیم ملی اخیرا گفت که سلسله مراتب مشخص است: «مانوئل از اعتماد مطلق ما برخوردار است نباید فراموش کرد که سیوهای او در چندین نوبت تیم را از عقب افتادن نجات داد. ما اکنون نیازی به بحث در مورد دروازه بانی نداریم.»

بیلد به مقایسه آماری دو دروازه بان پرداخته است:
مصدومیت نویر در 28 اکتبر 2023 تمام شد ضمن اینکه تراشتگن نیز در مقطعی از فصل مصدوم بود. نتیجه شگفت انگیز: در بازی های لیگ، تراشتگن در 7 فاکتور از 10 فاکتور دروازه بانی پیش است و نویر تنها در دو رده. در لیگ قهرمانان اروپا اما، نویر عملکرد بهتری دارد و در 7 فاکتور از 10 فاکتور پیشتاز است.

مقایسه لیگ
نکته قابل توجه این است که تراشتگن آمار بهتری به خصوص در مهم ترین دسته ها دارد. تراشتگن تنها 0.94 گل در هر بازی دریافت کرد، نویر 1.45. تراشتگن در 56 درصد بازی ها کلین شیت کرد ولی نویر در 30 درصد.تراشتگن به طور قابل توجهی سیوهای بیشتری را در هر بازی انجام داد: 2.83 در برابر2.63 نویر.  البته باید توجه داشت که در مجموع عملکرد دفاعی بارسلونا بهتر از بایرن بود.

همچنین نکته قابل توجه این است که تراشتگن عملاً در بازی با پا به طوری ویژه نسبت به نویر عملکرد قابل توجهتری داشت. او حرکات با توپ بیشتری داشت و توپ های بیشتری را برای هم تیمی هایش فرستاد. به ویژه پاس های طولانی یا خط شکن از تخصص های تراشتگن است و در آنها بسیار دقیق عمل می کند.

مقایسه لیگ قهرمانان
در اینجا نویر در بیشتر رده‌ها پیشتاز است، گل‌های کمتری دریافت کرد (0.89 در هر بازی) نسبت به تراشتگن (1.25)، و دو بار بیشتر کلین شیت کرد. حقیقت این است که نویر در نیمه نهایی مقابل رئال مادرید یک اشتباه بزرگ مرتکب شد و نتوانست ضربه وینیسیوس را مهار کند (گلزنی خوسلو در دریباند). تراشتگن و بارسلونا یک دور قبل در مرحله یک چهارم نهایی حذف شدند. اینجا نویر در بازی با توپ نیز جلوتر از گلر بارسلونا است.واقعیت این است که هر دو دروازه بان در سطح فوق العاده بالایی هستند. نویر در یورو گلر اول خواهد بود و باید ارزش هایش را در مسابقات نشان دهد تا در نهایت بحث دروازه بانی را خاموش کند.

برچسب‌ها:

نظر شما