شناسهٔ خبر: 67109099 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل محیط زیست خوزستان تاکید کرد

ضرورت استفاده از ظرفیت خوزستان برای ایجاد اشتغال سبز

فاطمه سعدیان

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان بر ضرورت استفاده از ظرفیت استان برای ایجاد اشتغال سبز تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

داود میرشکار در آیین افتتاح «خانه فناور محیط زیست استان خوزستان» که امروز (۲۱ خرداد) در تالار اجتماعات حوزه ریاست دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، با گرامیداشت هفته محیط زیست، اظهار کرد: هفته محیط زیست امسال با عنوان «سهم من در تداوم حیات» نام‌گذاری شده و این مساله نشان دهنده سهم هر کدام از ما در محیط زیست و اهمیت مسئولیت‌پذیری هر یک از افراد جامعه نسب به محیط زیست است.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: خانه فناور محیط زیست، خارج از تشکیلات محیط زیستی نیست بلکه تشکیلات جدید بین بخشی برای کمک به حفظ محیط زیست است. هدف اصلی هم‌سویی سازمان‌های تاثیرگذار و ارائه راهکارهای علمی است.

مدیرکل محیط زیست خوزستان با اشاره به تاثیرگذاری بازار سودآور داخلی و خارجی در حوزه اشتغال سبز، گفت: در تمام جهان از این بازار سبز استفاده می‌شود اما متاسفانه ما در محیط زیست کشور این ظرفیت را از دست داده‌ایم.

میرشکار ادامه داد: برای پسماندهای پزشکی، مشکل داشتیم و شرکت متعهدی که بخواهی این پسماند را بی خطر کند، به سختی پیدا می‌شد. در حالی که بسیاری از جوانان می‌توانند در ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان اقدامات عظیمی انجام دهند.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت خوزستان برای ایجاد اشتغال سبز گفت: امیدواریم راه‌اندازی خانه فناور محیط زیست ظرفیت را فراهم کند تا بتوانیم اشتغال سبز و سازگار با محیط زیست راه‌اندازی شود.

سید یحیی میرزایی، رییس پارک علم و فناوری استان خوزستان نیز افتتاح خانه فناور محیط زیست استان خوزستان را اقدامی مهم دانست و گفت: مدیران سازمان محیط زیست کشور به اهمیت حل مشکلات زیست محیطی با بهره‌گیری از توانمندی‌های حوزه فناوری، آگاه هستند.

انتهای پیام

نظر شما