شناسهٔ خبر: 67108824 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش پنج برابری سطح زیر کشت کلزا در شهرستان مهاباد

سطح زیر کشت کلزا در شهرستان مهاباد پنج برابر شد.

صاحب‌خبر -

افزایش پنج برابری سطح زیر کشت کلزا در شهرستان مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به افزایش پنج برابری سطح زیر کشت کلزا  در این شهرستان گفت: در سال زراعی جاری سطح زیر کشت این محصول به ۱۵۰ هکتار رسیده است.

صلاح الدین حقگوی، با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال ۳۲۰ تن کلزا در این شهرستان تولید شود، افزود: سال گذشته در مجموع ۱۰۷ تن محصول کلزا از کشاورزان خریداری شده بود.

حقگوی اظهارکرد: همچنین سطح زیرکشت گندم درسالجاری در مزارع این شهرستان ۵۰ هزار و ۵۰۰ هکتار بوده که از این مقدار ۴۵ هزار هکتار دیم و پنج هزار و ۵۰۰ هکتار هم آبی است.

وی، با اشاره به اینکه امسال پیش بینی می شود بین ۹۸ تا ۱۰۰ هزار تن گندم از سطح مزارع این شهرستان تولید شود، گفت: پارسال نیز در مجموع ۸۵ هزار تن گندم از سطح مزارع شهرستان مهاباد تولید شد که بین ۱۰ تا ۱۵ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش یافته بود.

حقگوی، با بیان اینکه پارسال ۶۳ هزار تن گندم توسط کشاورزان تحویل مراکز خرید شد که نسبت به سال پیش از آن ۲۵ درصد افزایش داشت، افزود: امسال ۹ مرکز خرید برای تحویل

گندم تولیدی کشاورزان در این شهرستان در نظر گرفته شده است که قبل از برداشت محصول آماده خواهد شد.

وی، با اشاره به اقدامات رفع تداخلات اراضی در سطح شهرستان تصریح کرد: تا قبل از سال ۱۴۰۲ در مجموع ۷۳ پلاک بررسی شده بود که با تشکیل کمیسیون ویژه رفع تداخلات در یک سال گذشته این میزان به ۱۹۸ پلاک رسیده که از این تعداد ۱۷۵ پلاک نهایی شده است.

حقگوی، از جذب ۹۵ درصد سهمیه استانی نهاده های دامی خبرداد و گفت: در سال زراعی جاری ۱۰ هزار تن انواع نهاده های کشاورزی جذب و در بین کشاورزان توزیع شده است.

وی اضافه کرد: امسال همچنین ۶۰ هزار هکتار از مزارع گندم این شهرستان علیه بیماری سن و علفهای هرز سمپاشی شد.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان مهاباد افزود: امسال ۴۰ میلیارد ریال طرحهای بخش کشاورزی شامل پروژه آبیاری تحت فشار و همچنین طرح آبخیزداری روستای لاچین آماده بهره برداری است که افتتاح خواهد شد.

نظر شما