شناسهٔ خبر: 67107796 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سطح زیر کشت کلزا در مهاباد ۵ برابر شد

مدیر جهادکشاورزی مهاباد گفت: سال زراعی جاری سطح زیر کشت کلزا با افزایش ۵ برابری به ۱۵۰ هکتار رسیده است.

صاحب‌خبر -

صلاح الدین حقگو مدیر جهادکشاورزی مهاباد امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه, گفت: امسال پیش‌بینی تولید کلزا ۳۲۰ تن بوده و پارسال نیز در مجموع ۱۰۷ تن از کشاورزان خریداری شده بود.

وی اضافه کرد: همچنین سطح زیرکشت گندم سال جاری در مزارع مهاباد ۵۰ هزار و ۵۰۰ هکتار بوده که از این مقدار ۴۵ هزار هکتار دیم و پنج هزار و ۵۰۰ هکتار نیز آبی است.

مدیر جهادکشاورزی مهاباد ادامه داد: امسال پیش‌بینی می‌شود بین ۹۸ تا ۱۰۰ هزار تن گندم از سطح مزارع این شهرستان تولید شود.

حقگو بیان کرد: پارسال نیز در مجموع ۸۵ هزار تن گندم از سطح مزارع مهاباد تولید شد که بین ۱۰ تا ۱۵ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش یافته بود.

وی با بیان اینکه پارسال ۶۳ هزار تن گندم توسط کشاورزان تحویل مراکز خرید شده که نسبت به سال پیش از آن افزایش ۲۵ درصدی داشت، گفت: امسال ۹ مرکز خرید برای تحویل گندم تولیدی کشاورزان در مهاباد در نظر گرفته شده که قبل از برداشت محصول آماده خواهد شد.

حقگو با اشاره به اقدامات رفع تداخلات اراضی در سطح شهرستان افزود: تا قبل از سال ۱۴۰۲ در مجموع ۷۳ پلاک بررسی شده بود که با تشکیل کمیسیوک ویژه رفع تداخلات طی یک سال گذشته این میزان به ۱۹۸ پلاک رسیده که از این تعواد ۱۷۵ پلاک نهایی شده است.

وی از جذب ۹۵ درصد سهمیه استانی نهاده‌های دامی خبرداد و گفت: طی سال زراعی جاری ۱۰ هزار تن انواع نهاده‌های کشاورزی جذب و در بین کشاورزان توزیع شده است.

حقگوی اظهار کرد: امسال همچنین ۶۰ هزار هکتار از مزارع گندم این شهرستان علیه بیماری سن و علف‌های هرز سمپاشی شده است.

مدیر جهادکشاورزی مهاباد همچنین ضمن تبریک فرا رسیدن هفته جهادکشاورزی گفت: امسال ۴۰ میلیارد ریال طرح‌های بخش کشاورری شامل طرح آبیاری تحت فشار و همچنین طرح آبخیزداری روستای لاچین آماده بهره‌برداری است که به همین مناسبت افتتاح خواهد شد.

نظر شما