شناسهٔ خبر: 67108564 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

احیای تالاب‌ها و توسعه پایدار در سواحل مکران

حشمتی از موفقیت‌های احیای تالاب‌ها و توسعه پایدار سواحل مکران در دولت سیزدهم خبر دادند.

صاحب‌خبر -

 نشست خبری علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با حضور معاون وزارت صمت و معاونین وزارت خانه‌های کشور و بهداشت، دوشنبه ۲۱ خرداد ماه در سالن همایش‌های بین المللی محیط زیست برگزار شد.

ایرج حشمتی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در نشست خبری هفته محیط زیست اظهار کرد: در مکران بودیم و همراهی بسیار خوبی داشتیم. مسئولان محلی مسائل مربوط به محیط زیست دریایی و آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هایی که ارائه دادیم را پذیرفتند و اکنون فکر می‌کنم برای توسعه در سواحل مکران مشکل خاصی وجود ندارد. همچنین در خصوص فعالیت‌های منطقه‌ای، هم در پهنه آبی شمال کشور و هم پهنه جنوبی فعالیت‌هایی داشتیم. در شمال کشور کنوانسیون تهران بود که چند سالی متوقف شده بود. با تلاش همکاران و دستور ویژه آقای دکتر سلاجقه و پیگیری‌های شخصی ایشان، تقریباً این کنوانسیون و کمیته‌های مربوط به پروتکل‌های آن عملیاتی شده‌اند و ان‌شاءالله هفتمین جلسه آن را در ایران برگزار خواهیم کرد. این کنوانسیون از رکود خارج شده و جزئیات بیشتر را در فرصت مناسب خدمت دوستان خواهم گفت.

او ادامه داد:برای پهنه آبی جنوب هم سازمان راپمی و موافقت‌نامه کویت داشتیم که آن هم مدتی متوقف شده بود. الحمدلله دو جلسه توانستیم شرکت کنیم و بنده به عنوان عضو شورای اجرایی در این سازمان حضور داشتم. برنامه‌ها و پیشنهادات جمهوری اسلامی ایران در جلسات پذیرفته شد و برنامه‌های استراتژیک و آینده‌ای که برای این منطقه آبی وجود دارد، با همکاری کشور‌های عضو به خوبی پیش می‌رود و امیدواریم بتوانیم این همکاری را در جنوب گسترش دهیم.

حشمتی تصریح کرد:در مورد تالاب‌ها هم، همانطور که قبلاً خدمت دوستان گفتم، اقدامات احیا و مدیریت زیست‌محیطی انجام شده است. تعداد قابل توجهی از تالاب‌ها در دولت سیزدهم احیا شده‌اند. با توجه به اینکه مدیریت زیست‌محیطی برای تالاب‌ها و هماهنگی با برنامه‌های توسعه کشور اهمیت دارد، نیاز آبی تالاب‌های مهم تعیین و از طریق ریاست محترم سازمان به وزارت نیرو ابلاغ شده است. برای اولین بار نیاز آبی حوزه آبخیز کشور در حال تهیه است و ان‌شاءالله به زودی ابلاغ خواهد شد. در دولت سیزدهم برای اولین بار تعدادی از تالاب‌ها احیا شده‌اند و جزئیات بیشتر را در فرصت‌های بعدی خدمت دوستان عرض خواهم کرد.

خبرنگار: عطیه رضایی

نظر شما