شناسهٔ خبر: 67107794 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

تحصیل دانش‌آموزان دهک‌های اول تا چهارم در مدارس سمپاد رایگان شد

وزیرآموزش و پرورش گفت: با دستور شهید جمهور مبنی بر رایگان شدن تحصیل دانش‌آموزان دهک‌های اول تا چهارم در مدارس سمپاد، تعداد دانش‌آموزان مناطق محروم و دهک‌های یک تا چهار در مدارس تیزهوشان تا ۴۵ درصد افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، رضا مراد صحرائی وزیر آموزش و پرورش در صفحه ویراستی‌اش نوشت: «بهره‌مندی دانش‌آموزان از سهم مناسب خود در همه مناطق کشور به ویژه مناطق دوردست و شناسایی و پرورش استعدادهای درخشان در مناطق محروم» این جمله و تاکیدات بعدی مقام معظم رهبری بر عدالت آموزشی سبب شد یکی از برنامه‌های مهم شهید جمهور در آموزش و پرورش پیگیری ارتقای کیفیت آموزش و تقویت مدارس دولتی شود؛ در این راستا  اعتبار به مدارس عشایری در مقایسه با سال‌های گذشته ۴۰ برابر شد و ۴۰ میلیارد تومان به این مدارس کمک شد.

وی در ادامه نوشته است: با دستور شهید جمهور مبنی بر رایگان شدن تحصیل دانش‌آموزان دهک‌های اول تا چهارم در مدارس سمپاد، تعداد دانش‌آموزان مناطق محروم و دهک‌های یک تا چهار در مدارس تیزهوشان تا ۴۵ درصد افزایش یافت.

وزیر آموزش و پرورش همچنین ضمن بیان اینکه در دولت سیزدهم بیش از ۲۰۰ هزار ردیف استخدامی به وزارت آموزش‌وپرورش اختصاص یافت و یک پنجم معلمان کشور در دو سال اخیر جذب شدند نوشت: ۱۳۰ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل به مدارس برگشتند.

به گفته وی این در حالیست که تاکنون بیش از ۷۰۰۰ فضای آموزشی با کمک خیرین به بهره برداری رسیده که حدود ۶۴ درصد از آن در روستاهایی از حاشیه شهرهاست و بیش از۴ میلیون متر مربع به زیربنای آموزشی اضافه شده است.

صحرای در ادامه آورده است: با حضور بیش از ۲۵ هزار معلم جهادی و نزدیک به ۱۳ هزار و ۵۰۰ گروه جهادی دانش‌آموزی، دست به انجام اقدامات و راه‌اندازی پویش‌هایی زد برای رفع مشکل دانش‌آموزان مناطق محروم طرحی که از طریق آن بهسازی و شاداب‌سازی ۶۸ هزار کلاس درس مناطق کم‌برخوردار  صورت گرفت.

وی همچنین اشاره‌ای نیز به استانداردسازی گرمایش و سرمایش مدارس نیز اشاره‌ کرد و نوشت: همچنین در حوزه گرمایش و سرمایش حدود ۱۰ هزار کلاس درس استانداردسازی شده و در تجهیزات هنرستانی نیز حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان تجهیزات در استان‌های مختلف توزیع شده است.

وزیر آموزش و پرورش در پایان نیز آورده است: در سال جاری فقط در استان سیستان و بلوچستان بیش از ۱۰۰ مدرسه کانکسی بالای ۷ نفر را جمع‌آوری کردیم و مدرسه خوب و مناسب در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت و بیش از ۲۱۰۰ فضای ورزشی افتتاح شد که اینها، تنها بخشی از اقدامات دولت شهید جمهور در حوزه عدالت آموزشی بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما