شناسهٔ خبر: 67107417 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

سامانه های راداری و پهپادی توسط جوانان ایرانی تولید می‌شود

تبریز- ایرنا- فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: جوانان و صنعتگران دفاعی کشورمان به علم روز دنیا در حوزه های رادار و پهپادی تجهیز شده‌اند، به طوری که تولید و ساخت انبوه انواع این سامانه‌ها توسط جوانان متخصص ایرانی انجام می‌ شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، امیرسرتیپ علیرضا صباحی فرد روز دوشنبه در بازدید از سایت‌های رادار تاکتیکی، مواضع دیده بانی و توپخانه‌ای نوار مرزی شمال غرب کشور، افزود: به برکت خون شهدا، رهنمودهای فرماندهی کل قوا و نیز بهره مندی از تخصص جوانان ایرانی، امروز پدافند هوایی بر اساس توانمندی‌های بومی و ظرفیت‌های داخلی خود در یک سطح بسیار خوب آمادگی و توان رزمی قرار دارد.

وی با بیان اینکه شاکله اصلی پدافند هوایی را نیروهای‌ انسانی جوان و متخصص تشکیل داده است، اظهار کرد: پیشرفت و توسعه سامانه های پیشرفته راداری و پهپادی حاصل دسترنج و کوشش جوانان متخصص ایرانی است.

امیر صباحی فرد یادآور شد: نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره در هر عرصه‌ای که وارد شده، مؤثر و تعیین‌کننده عمل کرده و با اقتدار و صلابت تمام مأموریت‌های محوله را انجام می‌ دهد.

وی با اشاره به جایگاه بسیار رفیع حال حاضر ایران از نظر توان نظامی نسبت به سال های ابتدایی انقلاب، گفت: قدرت و توانایی امروز ایران اسلامی مدیون ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس است و وظیفه ما در شرایط کنونی نیز این است که بتوانیم دستاوردهای نظام اسلامی ایران را حفظ کرده و رشد دهیم.

امیر صباحی فرد با بیان اینکه در سه سال گذشته توجه ویژه‌ای به وضعیت رفاهی، نوسازی و خوشایندسازی محیط خدمتی کارکنان مجموعه پدافند هوایی شده است، ادامه داد: طبق منویات فرماندهی کل قوا و پشتیبانی و حمایت فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، این نیرو در حوزه‌های رفاهی و عمرانی و بهینه سازی محیط خدمتی گام‌های بلندی را برداشته است.

به گفته وی تمام تلاش مجموعه پدافند هوایی کشور بر تحقق توصیه ها، رهنمودها و منویات رهبری استوار شده است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به اینکه برابر فرمایشات رهبری کلید رفع مشکلات کشور برگزاری انتخابات با حضور حداکثری مردم است، یادآور شد: انتخابات یک فرصت بسیار عالی و ارزشمند برای کشور و حضور حداکثری در انتخابات یک تکلیف و ادای دین به شهدا است.

به گزارش ایرنا، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از روز گذشته / یکشنبه/ در منطقه شمال غرب کشور به سر می برد و در بازدید از قسمت‌های مختلف گروه پدافند هوایی شهید سیدنجیب، سایت‌ها و مواضع راداری و موشکی ارومیه، میزان آمادگی رزمی و توان عملیاتی این یگان ها را مورد ارزیابی قرار داده است.

پدافند هوایی مستقر در تبریز منطقه شمال غرب کشور شامل استان های آذربایجان شرقی و غربی را مدیریت می کند.

نظر شما