شناسهٔ خبر: 67106751 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

۱۱ هزار تماس با اورژانس تهران در سال جاری/ ثبت ۷۵۰ مزاحمت تلفنی تنها در ۲۴ ساعت

معاون فنی و عملیات اورژانس استان تهران گفت: به‌طور میانگین در طول شبانه‌روز ۷۵۰ مورد مزاحمت تلفنی برای سامانه ۱۱۵ گزارش شده و ایجاد مزاحمت برای فردی که نیازمند دریافت کمک درمانی است، خطرآفرین خواهد بود.

صاحب‌خبر -

اسماعیل فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به‌طور میانگین ۱۱ هزار تماس در سال جاری با سامانه اورژانس ۱۱۵ استان تهران برقرار شده است و طی عملیات‌های اورژانس تهران حدود ۳۵۰۰ نفر از همکاران بر بالین بیماران حاضر شدند.

وی با بیان اینکه ۸۵۰ مورد برای درمان تخصصی به بیمارستان‌ها منتقل شدند، افزود: موارد دیگر نیز در محل خدمات درمانی دریافت کردند و نیاز به انتقال به مراکز درمانی نبوده است.

معاون فنی و عملیات اورژانس استان تهران گفت: ۱۱۵ یک سامانه رایگان برای دریافت خدمات پزشکی است و به صورت شبانه‌روزی کارشناسان پاسخگوی افراد هستند و مزاحمت‌های تلفنی سبب می‌شود، سامانه مشغول باشد و فردی که به کمک درمانی نیاز دارد، پشت خط منتظر بماند و انتظار برای سلامتی فرد خطرآفرین است و آسیب‌های جدی و بی‌شماری را به دنبال دارد.

فراهانی ادامه داد: به صورت میانگین در ۲۴ ساعت شبانه‌روز حدود ۷۵۰ مورد مزاحمت تلفنی در سامانه ۱۱۵ گزارش شده است که عواقب بسیار ناخوشایندی برای افرادی که نیازمند دریافت کمک درمانی هستند به همراه دارد.

وی با بیان اینکه برای کاهش میزان مزاحمت‌های تلفنی با سامانه ۱۱۵ اقداماتی انجام شده است، تصریح کرد: از قوه قضائیه در این خصوص کمک گرفتیم و فرهنگ‌سازی نیز شده است.

نظر شما