شناسهٔ خبر: 67106336 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجرای دو طرح بزرگ سرمایه گذاری شهری در دزفول

شهردار دزفول از اجرای دو طرح بزرگ سرمایه‌گذاری با اعتبار ۸ هزار میلیارد تومان در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

اجرای دو طرح بزرگ سرمایه گذاری شهری در دزفول

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد عتاب اهوازی با اشاره به پروژه‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری شهرداری دزفول گفت: مجموعه تجاری - پارکینگ با ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار به صورت مشارکتی توسط شهرداری دزفول و بخش خصوصی اجرا شده و آماده بهره‌برداری است. این پروژه دارای سه طبقه تجاری و شش طبقه پارکینگ با ظرفیت ۶۰۰ خودرو است.

وی افزود: پروژه مشارکتی بسیار بزرگ‌تری نیز با اعتبار ۶ هزار میلیارد تومان قرار است به زودی آغز شود. این پروژه یک مجموعه تجاری - تفریحی  و اقامتی بزرگی با مشارکت بخش خصوصی است. این پروژه یک شهر کامل خواهد بود و شامل بخش‌های اداری، تجاری، اقامتی، شهربازی و ... است و بر اساس پیش‌بینی‌ها در مدت هشت سال اجرای خواهد شد، اما یک شرکت چینی عنوان کرده با یک‌سوم زمان این پروژه را اجرا خواهد کرد و باید ببینیم با این شرکت به توافق می‌رسیم یا نه.

عتاب اهوازی ادامه داد: پروژه مشارکتی بازی‌های آبی در مجاورت ساحل رودخانه دز نیز در حال اجرا است و تا چهار تا پنج ماه آینده بهره برداری می‌شود. ساختمان نیایش نیز شامل ساختمان پزشکان و پارکینگ نیمه کاره است که قرار است با کمک سرمایه‌گذار تکمیل شود.

شهردار دزفول با اشاره به دیگر پروژه‌های سرمایه‌گذاری کوچک، اضافه کرد: در گذشته دو سه پروژه سرمایه‌گذاری داشتیم که به سرانجام نرسیدند، اما اکنون پروژه‌های سرمایه‌گذاری و عمرانی بزرگی در دست داریم. قرارداد ۳۰۰ میلیارد تومانی برای روکش آسفالت بیش از یک میلیون مترمربع از سطح شهر را در سال جاری داریم که احتمالا رقم ین قرارداد تا ۳۷۵ ملیارد تومان افزایش یابد و چنین پروژه‌ای در دزفول و شهرداری‌های استان خوزستان بی‌سابقه است. با این قرارداد، مشکل آسفالت معابر اصلی کاملا حل می‌شود.

وی می‌گوید: در حال انعقاد قراردادی با اعتبار یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی با سپاه برای اجرای پروژه‌های عمرانی جدید هستیم. این قرارداد شامل پروژه‌های زیرساختی مانند معابر، پارک‌ها و زیرگذر است.

نظر شما