شناسهٔ خبر: 67106239 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

مخالفت با ترامپ، مهمترین دلیل حمایت از بایدن در انتخابات

بیش از نیمی از کسانی که در یک نظرسنجی جدید از بایدن حمایت کردند، گفتند دلیل اصلی انتخابشان مخالفت با ترامپ است

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  نظرسنجی جدید سی‌بی‌اس نیوز/یوگاو که یکشنبه منتشر شد، نشان داد که 54 درصد از کسانی که قصد دارند در انتخابات نوامبر آمریکا به بایدن رای بدهند، دلیل اصلی انتخابشان، مخالفت با نامزد احتمالی جمهوری‌خواهان دونالد ترامپ است. 

تنها 27 درصد از حامیان بایدن گفتند که او را از روی میل انتخاب می‌کنند و حدود یک پنجم 19 درصد هم گفتند بایدن را انتخاب می‌کنند زیرا او نامزد احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات است. 
برگزارکنندگان این نظرسنجی مبنای تصمیم‌گیری رای‌دهندگان را در انتخاب آن‌ها بسیار موثر دانستند؛ به طور مثال، در این نظرسنجی کسانی که انتخابات را قضاوتی درباره ترامپ در نظر گرفتند، اغلب بایدن را با 66 درصد در مقابل 34 درصد ترامپ انتخاب کردند و برعکس. 

برای رای‌دهندگانی که این انتخابات را رقابتی بین این دو نامزد در نظر گرفتند، ترامپ با 53 درصد حمایت از بایدن با 47 درصد پیش بود. 

به طور کلی، در سطح ملی و ایالت‌های کلیدی، رقابت بسیار تنگاتنگ بود. ترامپ در سطح ملی 50 درصد آرا را در مقابل 49 درصد بایدن کسب کرد؛ در ایالت‌های کلیدی اما 50 از رای‌دهندگان احتمالی بایدن را انتخاب کردند، در حالی که 49 درصد از ترامپ حمایت کردند. 

برچسب‌ها:

نظر شما