شناسهٔ خبر: 67107672 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

مخالفت با ترامپ دلیل اصلی رای دادن به بایدن

نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد بیش از نیمی از طرفداران بایدن برای مخالفت با ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴، به او رای می‌دهند.

صاحب‌خبر -

  نتایج نظرسنجی های جدید نشان می دهد بیش از نیمی از طرفداران جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای مخالفت با دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2024، به او رای می دهند.

این نظرسنجی که توسط شبکه سی بی اس و موسسه یوگاو انجام شده، نشان می دهد 54 درصد طرفداران بایدن برای مخالفت با رئیس جمهور سابق آمریکا در انتخابات 5 نوامبر به او رای می دهند که این رقم 7 درصد بیشتر از ماه مارس است.

بر این اساس، دومین دلیل انتخاب بایدن با 27 درصد، این است که رای دهندگان بایدن را دوست دارند که این رقم نسبت به نظرسنجی ماه مارس 4 درصد کاهش یافته است.

همچنین حدود یک پنجم یا 19 درصد، اظهار کردند به بایدن رای می دهند زیرا او یک نماینده جسور دموکرات هاست.

مخالفت با ترامپ دلیل اصلی رای دادن به بایدن

علاوه بر این، نتایج این نظرسنجی درباره اینکه رای دهندگان تصمیم خود را از طریق همه پرسی و یا با یک انتخاب، اتحاذ کرده اند، تاثیر مهمی بر انتخاب آنها داشته است. بر این اساس، از بین افرادی که این انتخابات را به عنوان قضاوتی در مورد ترامپ می دانند، 66 درصد به بایدن می دهند و تنها 34 درصد به ترامپ رای می دهند. در عین حال، زمانی که رای دهندگان این انتخابات را قضاوتی در مورد بایدن بدانند، 66 درصد به ترامپ و تنها 34 درصد به بایدن رای می دهند.

همچنین در شرایطی که رای دهندگان این انتخابات را مقایسه ای بین دو نامزد بدانند، 53 درصد به ترامپ و 47 درصد به بایدن رای می دهند.

از دیگر نتایج این نظرسنجی می توان گفت: بایدن و ترامپ اساسا در سطح ملی و در ایالت های رقابتی، با یکدیگر در ارتباط نزدیک هستند. ترامپ از حمایت 50 درصدی در سطح ملی در بین رای دهندگان برخوردار است در حالی که بایدن از حمایت 49 درصدی برخوردار است. در ایالت های رقابتی، 50 درصد رای دهندگان به بایدن و 49 درصد به ترامپ رای می دهند.

در اوایل ماه مارس جو بایدن و دونالد ترامپ موفق به کسب نامزدی دموکرات ها و جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا شدند تا نخستین رویارویی دوباره دو نامزد انتخاباتی در حدود 70 سال اخیر در تاریخ این کشور رقم بخورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می شود. در همین حال در جدیدترین نظرسنجی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا «جو بایدن»، رئیس‌جمهور مستقر این کشور در 5 ایالت کلیدی از 6 ایالت کلیدی با اندکی اختلاف پایین‌تر از رقیبش از حزب جمهوری‌خواه «دونالد ترامپ» قرار دارد.

 

نظر شما