شناسهٔ خبر: 67105814 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

زمین پردیس رسول اکرم به دانشگاه فرهنگیان خوزستان بازگردانده شد

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان خوزستان گفت: با پیگیری‌های انجام شده و خلع‌ید معارض، زمین پردیس رسول اکرم(ص) به دانشگاه فرهنگیان بازگردانده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان مسعود صالحی شبلیزی امروز _یکشنبه بیست‌ویکم خرداد_ در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان در اهواز دارای دو پردیس خواهران و برادران است، پردیس خواهران در منطقه پاداد و پردیس برادران در جوار شهرستان کارون قرار دارد که این پردیس با نام حضرت رسول اکرم (س) که از سال ۱۳۵۹ پذیرش دانشجو داشته، نزدیک به ۴۰ سال دارای معارض بوده است.

وی افزود: وجود معارض علاوه‌بر اینکه مانع انجام کارهای عمرانی و توسعه این پردیس می‌شد، فشار زیادی را به دانشجویان وارد می‌کرد، در این پردیس ۱۳۰۰ دانشجو به‌صورت شبانه‌روزی و ۷۰۰ مهارت‌آموز مشغول تحصیل هستند، علاوه‌بر آن دوره‌های کوتاه مدت ویژه فرهنگیان نیز در این پردیس برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خوزستان با اشاره به اینکه وجود معارض مانعی برای اجرای پروژه‌های عمرانی دانشگاه بود، ادامه داد: سال ۱۴۰۱ مقرر شده بود که یک مجموعه ورزشی در پردیس رسول اکرم احداث شود، با وجود اینکه بودجه آن تأمین شده بود، اما به علت وجود معارض این مجموعه در پردیس شهرستان اندیمشک احداث شد، علاوه‌بر آن امکان اجرای پروژه‌های فاضلاب و برق آن نیز وجود نداشت.

صالحی شبلیزی تصریح کرد: دعوای حقوقی با معارض بر سر ۱۵۰ هکتار زمین در محدوده‌ای که پردیس رسول اکرم قرار دارد ایجاد شده است که هفت هکتار آن به این پردیس اختصاص دارد و با پیگیری‌های انجام شده با خلع‌ید معارض این ملک به آموزش و پرورش (دانشگاه فرهنگیان) برگشت داده شد، با اتفاق بزرگی که رقم خورد می‌توانیم نسبت به زیباسازی و توسعه پردیس اقدام کنیم.

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی، رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان با اشاره به نزدیک شدن ایام انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: انتخابات مظهر مردم‌سالاری دینی، اوج اقتدار و عزت نظام اسلامی است با برگزاری یک انتخابات پرشور تمام اذهان عالم متوجه کشور ایران می‌شود.

وی افزود: پردیس رسول اکرم (ص) از ابتدای انقلاب اسلامی به آموزش‌وپرورش تحویل داده شد، اما سال‌ها دارای معارض بوده است و رأی قطعی به نفع معارض نیز صادر شده بود.

رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان اضافه کرد: با روی کار آمدن دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان و با بررسی پرونده اثبات کردند که رأی صادر شده خلاف شرع است، در نهایت با شکستن رأی و خلع‌ید معارض، این ملک به بیت‌المال برگردانده شد.

نظر شما