شناسهٔ خبر: 67105485 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۱۰ ورزشکار مازندرانی در المپیک و پارالمپیک

ورزشکاران مازندرانی تاکنون ۱۰ سهمیه حضور در المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب کرده اند.

صاحب‌خبر -

حسین دلیری معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان مازندران با بیان اینکه ورزشکاران مازندرانی عملکرد خوبی در کسب سهمیه داشتند، گفت: ۷ سهمیه المپیک و ۳ سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس تاکنون توسط ورزشکاران مازندران به دست آمده است.

او افزود: ورزشکاران جمهوری اسلامی ایران تاکنون ۳۴ سهمیه المپیک پاریس در ۱۰ رشته ورزشی کسب کرده اند که سهم ورزشکاران مازندرانی ۷ سهمیه بوده که در رشته‌های تیراندازی، تنیس روی میز، کشتی آزاد و فرنگی و قایقرانی کانو این سهمیه‌ها کسب شد و به عبارتی ۲۱ درصد کل سهمیه کاروان ایران را ورزشکاران مازندرانی بدست آوردند.

دلیری گفت: در پارالمپیک پاریس نیز تاکنون ۳۸ سهمیه در ۷ رشته ورزشی بدست آمده که سهم ورزشکاران مازندرانی ۳ سهمیه حضور در والیبال نشسته بوده است.

او با اشاره به تشکیل ستاد مسابقات المپیک و پارالمپیک در اداره کل ورزش و جوانان مازندران، افزود: این جلسات از ماه‌های گذشته با حضور مسئولان اداره کل و روسای هیات‌های ورزشی استان به صورت متناوب در حال برگزاری است و تمام تلاش مان این است که شرایط را برای حضور با روحیه و پُرانگیزه ورزشکاران مان در المپیک و پارالمپیک پاریس فراهم کنیم.

دلیری در ادامه گفت: استان ورزشی مازندران تاکنون بیشترین سهمیه‌ها را بین استان‌ها کسب کرده که جایگاه ویژه این استان را نمایان می‌سازد.

نظر شما