شناسهٔ خبر: 67105258 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرکل غله استان خبرداد؛

خرید ۸۵۰ هزار گندم از کشاورزان گلستانی

مدیرکل غله استان خبرداد؛ مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: تاکنون ۸۵۰ هزار گندم از کشاورزان گلستانی خرید شد و امیدواریم که روز‌های آینده خبر‌های خوبی درباره پرداخت طلب گندمکاران داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنای گلستان، روح الله مهری افزود: تا امروز حدود ۸۵۰ هزار تن گندم تحویل مراکز خرید استان شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: برای خرید این میزان گندم تحویل شده باید ۱۴ هزار میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شود که امیدواریم در روز‌های آینده خبر‌های خوبی در زمینه پرداخت مطالبات برای گندمکاران داشته باشیم.

مهری گفت: سیلو‌های خصوصی و دولتی، انبار‌های تعاون روستایی و کارخانجات ما ظرفیت ذخیره سازی بیش از یک میلیون و چهارصد هزار تن گندم را دارند و مشکلی از نظر فضای ذخیره سازی در استان وجود ندارد.

وی گفت: برداشت همزمان ۵ محصول سیب زمینی، کلزا، جو، چغندر قند و گندم سبب طولانی شدن صف‌های تحویل شد که در یکی دو روز آینده این مشکل برطرف خواهد شد. تاکنون ۸۸ مرکزی خرید در استان فعالیت خود را آغاز کرده اند و ده مرکز باقی مانده نیز در مناطقی که گندم آنها دیرتر برداشت می‌شود فعالیت خواهند کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما