شناسهٔ خبر: 67104503 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

علت ممنوعیت مصرف نمک‌های رنگی اعلام شد

صاحب‌خبر -
گروه سلامت: معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو با تشریح علت ممنوعیت مصرف نمک‌های رنگی نسبت به حمایت از تولید نان کامل تاکید کرد و گفت: یکی از عوامل موثر در مرگ و میر ناشی از مصرف مواد غذایی ناسالم، باقیمانده سموم و فلزات سنگین است.  
 
به گزارش وبدا، دکتر سید حیدر محمدی در مراسم روز جهانی ایمنی غذا، عنوان کرد: همایش امروز به توصیه رئیس جمهور شهید در جلسه رونمایی از سند ملی امنیت غذایی در واپسین روزهای سال گذشته برگزار شد و وی بر تامین و دسترسی عموم مردم به غذای سالم تاکید داشتند.
 
وی ادامه داد: بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی سالانه 600 میلیون نفر بر اثر مصرف مواد غذایی آلوده و مسموم بیمار می‌شوند که 400 هزار نفر از آنها جان خود را از دست می‌دهند. یکی از عوامل موثر در مرگ و میر ناشی از مصرف مواد غذایی ناسالم، باقیمانده سموم و فلزات سنگین است.

معاون وزیر بهداشت تلاش برای اصلاح الگوی مصرف با تنوع تولید و بالا بردن ارزش غذایی محصولات تولیدی مانند تولید نان کامل (از سال گذشته) را از اقدامات سازمان غذا و دارو دانست و گفت: برنامه این سازمان در صورت تایید سند برنامه هفتم توسعه، راه اندازی کانون مسئولان فنی به منظور نظارت گسترده بر واحدهای تولیدی است. همچنین شناسنامه‌دار شدن اغذیه کشاورزی نیز در این سند دنبال می‌شود.

محمدی با بیان اینکه 450 آزمایشگاه همکار و 63 آزمایشگاه دولتی در سراسر کشور مجهز به دستگاه‌های پیشرفته آزمایشگاهی هستند که قابلیت پایش 600 سم در محصولات غذایی را دارند، افزود: سلامت فراورده غذایی یا ماده اولیه تولید محصولات غذایی که از مبادی مجاز، وارد کشور می شوند، از سوی آزمایشگاه‌های تحت نظارت سازمان غذا و دارو بررسی می شوند.

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه وظیفه سازمان غذا و دارو تامین غذای سالم برای عموم جامعه است، نسبت به مصرف نمک های رنگی و سنتی هشدار داد و گفت: بر اساس نمونه برداری گسترده از نمک‌های رنگی و سنتی مشخص شد صددرصد این نمک‌ها آلوده به فلزات سنگین و برای سلامتی به شدت مضر هستند.

برچسب‌ها:

نظر شما