شناسهٔ خبر: 67102890 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دولت ۴۳۳ میلیارد ریال برای تامین آب آشامیدنی مینودشت اختصاص داد

گنبدکاووس- ایرنا- رئیس اداره آب و فاضلاب مینودشت از اختصاص ۴۳۳ میلیارد ریال اعتبار طی سه سال فعالیت دولت سیزدهم برای تامین و پایدارسازی آب آشامیدنی اهالی مناطق شهری و روستایی این شهرستان خبر داد و گفت: با این اعتبار ۱۵ پروژه در بخش اصلاح، بهسازی و احداث شبکه‌ انتقال، توزیع و منابع تامین آب انجام شده یا در دست اجرا است.

صاحب‌خبر -

ابوالقاسم صابری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای ۲۱ کیلومتر شبکه توزیع آب و نصب هزار و ۶۰۰ فقره انشعاب در شهر «دوزین»، اجرای ۳.۵ کیلومتر شبکه توزیع شهرک عبداللهی (شهید فخری‌زاده)، اجرای سه کیلومتر خط انتقال روستای «بلم‌جم» و بهسازی ۲ دهنه چشمه در روستاهای «بلم‌جم و تاشته» از جمله اقدامات انجام شده یا در دست اجرا در دولت سیزدهم است.

وی اضافه کرد: احداث مخزن ۵۰۰ مترمکعبی و ۲ کیلومتر خط انتقال روستای محمدآباد، احداث مخزن ۵۰ مترمکعبی روستای «دوجوز»، احداث دیوار حائل چشمه روستای «صفی‌آباد»، اصلاح و مرمت دیوار محوطه مخزن پنج هزار مترمرکعبی شهر مینودشت، تکمیل احداث خط انتقال چاه‌های شماره ۱۹، ۲۰ و ۲۱، اجرای خط پمپاژ چاه شماره ۱۷ شهر مینودشت بطول ۱.۵ کیلومتر به همراه خرید و نصب تجهیزات از دیگر اقدامات انجام شده یا در دست اجرای دولت سیزدهم در مینودشت است.

صابری، احداث چهار اتاقک برای ایستگاه‌های پمپاژ روستای صفی‌آباد و اجرای خط انتقال برق و پست هوایی این ایستگاه‌ها را از دیگر اقدامات انجام شده یا در دست اجرای اداره آب و فاضلاب مینودشت در دولت سیزدهم ذکر کرد و ادامه داد: تخصیص این اعتبار نسبت به دولت‌ گذشته قابل توجه بوده است.

رئیس آب و فاضلاب مینودشت همچنین تعداد مشترکان این اداره در مناطق شهری و روستایی را حدود ۲۷ هزار نفر اعلام کرد و گفت: نیاز آبی این تعداد مشترک که نیمی از آنها در مناطق شهری سکونت دارند در زمان اوج مصرف ۳۴۰ لیتر برثانیه است.

وی افزود: با کمک دولت سیزدهم حجم تولید آب آشامیدنی سالم مینودشت ۲۷۰ لیتر بر ثانیه است که با کمبود ۴۵ لیتر برثانیه در شهر مینودشت و ۲۵ لیتر برثانیه در مناطق روستایی مواجه هستیم.

صابری اضافه کرد: برای رفع کمبود آب آشامیدنی شهر مینودشت قرار است سه حلقه چاه وارد مدار شود که برای تجهیز، راه‌اندازی و احداث خط انتقال آن به ۱۲۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

رئیس اداره آب و فاضلاب مینودشت همچنین برلزوم مصرف بهینه ازسوی مشترکان تاکید کرد و گفت: رعایت الگوی مصرف به تامین پایدار آب آشامیدنی بالاخص در فصل تابستان کمک زیادی می‌کند.

همچنین بخشدار مرکزی مینودشت هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار منابع استانی برای رفع مشکل کم آبی اهالی سه روستای «قره‌چشمه، کالشور و دشت حلقه» این بخش خبر داد.

محمدرضا قره جانلو افزود: با کمک نیکوکاران ۲.۶ کیلومتر لوله برای اصلاح ۲ کیلومتر خط انتقال روستای کالشور و ۶۰۰ متر خط اصلی روستای دشت حلقه در اختیار دهیاران قرار گرفت.

قره جانلو ادامه داد: بخش مرکزی مینودشت، ۲ دهستان و ۵۴ روستا با جمعیت تقریبی ۳۲ هزار نفر دارد که به سبب خشکسالی‌ متوالی چند سال قبل و خشک شدن برخی منابع تامین از جمله چشمه‌ها، ساکنان برخی روستاها با کمبود آب آشامیدنی مواجه‌اند.

شهرستان مینودشت حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما