شناسهٔ خبر: 67495011 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر بهداشت:

دولت سیزدهم ۳۴۰ خوابگاه متاهلی برای دانشجویان وزارت بهداشت ساخت

گرگان- ایرنا- معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دولت سیزدهم ۳۴۰ خوابگاه متاهلی برای دانشجویان این وزارتخانه در کشور ساخت و طبق برنامه باید تا یکسال آینده ۶۴۰ خوابگاه متاهلی جدید در کشور به بهره‌برداری برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حمید رییسی روز چهارشنبه در آیین بهره‌برداری از ساختمان خوابگاه دانشجویی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی گلستان، اظهار کرد: قرار بود ساخت این خوابگاه ها در دولت سیزدهم به اتمام برسد اما با توجه به نیمه کاره ماندن دولت شهید رئیسی، امیدواریم این خوابگاه‌ها در دولت آینده ساخته شود.

وی بیان کرد: قبل از دولت سیزدهم۴۲ هزار دانشجوی تحت پوشش وزارت بهداشت از ۸۰۱ خوابگاه متاهلی در کشور استفاده می‌کردند.

معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در دولت شهید رئیسی با دریافت ۱۰ هزار میلیارد ریال وام، ۶ هزار و ۲۰۷ تخت به ظرفیت خوابگاه‌های مجردی دانشگاه‌های وابسته به این وزارتخانه اضافه شد.

رییسی ادامه داد: ۲۷۲ هزار دانشجو زیر پوشش این وزارتخانه تحصیل می‌کنند که برای ۱۶۰ هزار دانشجوی مجرد حدود ۸۶ هزار تخت خوابگاهی وجود دارد که ۷۲ هزار تخت در خوابگاه‌های دولتی و بقیه استیجاری است.

وی در خصوص پرداخت وام به دانشجویان گفت: ۱۶۰ هزار دانشجو شرایط دریافت این تسهیلات را دارند که در دولت سیزدهم به ۱۰۲ هزار نفر از آنان وام پرداخت شد.

به گفته معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در دولت سیزدهم ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به دانشجویان پرداخت شده که ۶ هزار میلیارد ریال آن در سال قبل است.

وی حمایت رفاهی از دانشجویان متاهل در پرداخت ودیعه مسکن و وام فرزندآوری و ازدواج را از دیگر برنامه‌های این صندوق در قالب طرح جوانی جمعیت برشمرد.

معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خرید ساختمان برای توسعه فضاهای رفاهی دانشجویان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی گلستان را یکی از اقدام‌های موثر برای ارتقای رفاه و آرامش دانشجویان دانست و گفت: این دستاورد، نتیجه حمایت مدیران استان برای تقویت و تربیت نیروی انسانی متخصص است.

رییسی یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی گلستان جزو پنج دانشگاه برتر کشور در بخش تامین زیرساخت‌های فرهنگی و دانشجویی است.

استاندار گلستان هم در این مراسم گفت: خدمات دولت سیزدهم در بخش بهداشت و درمان بی‌نظیر است و در سه سال اخیر، گام‌های بلندی در این حوزه برداشته شد.

علی‌محمد زنگانه اظهار کرد: ساخت ۲۵ خانه بهداشت، پایگاه اورژانس و پایگاه جامع سلامت شهری و روستایی، بخشی از خدمات دولت سیزدهم در گلستان است.

وی بیان کرد: ایجاد اولین مرکز جراحی قلب و نیز اولین مرکز نازایی سطح ۲ در گرگان و گنبدکاووس و نیز نصب و راه‌اندازی سه دستگاه آم.ار.آی (MRI) دولتی در گرگان، علی‌آباد کتول و گنبدکاووس بخش دیگری از اقدامات انجام شده در گلستان حوزه بهداشت و درمان است.

زنگانه افزود: جامعیت برنامه و پیشبرد متوازن همه بخش‌ها در نظام سلامت، یکی از دغدغه‌های دولت سیزدهم بود و با توجه به تاکید شهید رئیسی، همانقدر که به درمان توجه می‌شود باید به سایر بخش‌های نیز اهمیت داد.

استاندار گلستان به دیگر اقدام‌های دولت شهید رئیسی در گلستان اشاره کرد و گفت: پیش از شروع کار دولت سیزدهم، این استان با ۹۵ نقطه حادثه خیز جاده‌ای پس از تهران، دومین استان پرخطر کشور بود اما به برکت خدمات دولت، با صرف ۹۰ هزار میلیارد ریال، ۴۶ نقطه حادثه خیز جاده‌ای ایمن شد.

وی ادامه داد: بهره‌برداری از ۴۵ پروژه ورزشی، افزایش جمعیت ورزشکار سازمان یافته از ۳۵ هزار به ۸۰ هزار نفر، اختصاص سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به طرح‌های ورزشی نیمه تمام، اختصاص ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای مدرسه‌سازی، تامین آب آشامیدنی سالم با اختصاص ۱۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال، بهره برداری از طرح فاضلاب گنبدکاووس پس از ۳۱ سال و ایجاد ۴۷ هزار متر مکعب مخزن آب آشامیدنی از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در گلستان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز در این آیین گفت: برای خرید ساختمان دانشکده دندانپزشکی استان هزار میلیارد ریال هزینه شده و گام بعدی، تجهیز این ساختمان است.

سعیدگل فیروزی همچنین به خدمات دولت سیزدهم در بخش سلامت اشاره کرد و راه‌اندازی و بهسازی ده‌ها طرح جامع سلامت، راه‌اندازی سه دستگاه ام‌آرآی در گرکان، گنبدکاووس و علی‌آباد کتول، راه‌اندازی جراحی قلب در گرگان و گنبدکاووس، راه‌اندازی حراجی قلب باز کودکان در گرگان‌، تجهیز مرکز نهال گرگان، راه‌اندازی سه خوابگاه دانشجویی و از سرگیری فعالیت آنژیوگرافی در کردکوی را از جمله دستاوردهای دولت سیزدهم در بخش درمان و سلامت و آموزش دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گلستان برشمرد.

وی با تقدیر از خدمات خیرین برای تقویت زیرساخت‌های بخش درمان، آموزش و سلامت گلستان گفت: در دولت سیزدهم، نیکوکاران، هزار میلیارد ریال به حوزه سلامت این استان کمک کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی ساختمان مرکز جامع سلامت استان با کمک خیرین خبر داد و افزود: این طرح، بزرگترین مرکز جامع سلامت خیرساز در کشور به شمار می‌رود.

نظر شما