شناسهٔ خبر: 67102221 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

آئین قرعه‌کشی مناظره ۶ نامزد انتخاباتی برگزار شد + جزئیات

تقویم و جزئیات زمان پخش مناظره‌ها، میزگردها، گفت‌وگوی ویژه خبری و...برنامه‌های انتخاباتی مشخص شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام‌جم‌آنلاین، پخش زنده آئین قرعه‌کشی برنامه‌های تبلیغاتی رادیویی و تلویزیونی ۶ نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امشب بعد از خبر ۲۱ از شبکه یک سیما برگزار شد.

این مراسم همزمان از رادیو ایران و رادیو انتخاب پخش شد.

طی این قرعه‌کشی تقویم و جزئیات زمان پخش مناظره‌ها، میزگردها، گفت‌وگوی ویژه خبری، مستند‌ها و دیگر برنامه‌های انتخاباتی نامزد‌های ریاست جمهوری مشخص شد.

در این قرعه‌کشی گروه های مردمی، خانواده شهدا،هنرمندان، ورزشکاران و نویسندگان حضور داشتند.

نامزد‌های انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران که صلاحیت آنان مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته است، به ترتیب حروف الفبا مسعود پزشکیان، مصطفی پور محمدی، سعید جلیلی ،علیرضا زاکانی ، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی ،محمد باقر قالیباف هستند.

 اجرای برنامه به عهده مجید یراق بافان بود.

پیمان جبلی رئیس رسانه ملی در این مراسم گفت: آنچه که در حماسه پرشکوه و صحنه‌های قدر شناسی مردم خدمتگذاران انقلابی مشاهده کردیم نشان دهنده عظمت و شکوه سرمایه پر افتخار  و ارزشمند مردم عزیز و ملت بزرگ است که به رخ جهانیان کشیده می‌شود.

وی ادامه داد:حماسه جمهور در بدرقه شهیدان منتهی خواهد شد به حماسه حضور در انتخابات ریاست جمهوری و وظیفه سنگینی که برعهده رسانه ملی قرار داشت که در قاب به تصویر کشیدن و بدرقه شهدا و هم فراهم کردن یک حضور باشکوه و با عظمت و رقم خوردن یک عرصه دیگر از افتخارات ملت ایران در انتخابات آتی ریاست جمهوری وظیفه سنگینی به عهده رسانه ملی قرار داده است.

رییس رسانه ملی اظهار کرد: در سازمان صدا و سیما آنچه در پوشش مراسم بدرقه شهداهمچنین نقاط عطف تاریخی که در چند ماه اخیر بودیم عملیات وعده صادق، عملیات طوفان الاقصی، انتخابات مجلس شورای اسلامی و در آینده نزدیک برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری همه آنها براساس رویکرد و راهبرد تحولی رسانه ملی اتفاق افتاده و خواهد افتاد.

وی افزود: راهبرد رسانه ملی در دوره تحولی مبتنی بر دو سر فصل اساسی هویت محوری و عدالت گستری است. از مصادیق هویت درخشان ملت ما جمهور مردم سالار دینی است و جمهور رقم زننده یک نظام مردم سالار دینی است و حضور این ملت در عرصه‌های حساس تعیین سرنوشت و این هویت در کنار ویژگی مردم سالاری دینی در انتخابات آتی به خوبی نمایان خواهد شد.

پس از ارتباط زنده‌ای با حرم امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) مادر شهید زین‌الدین در پیامی که به صورت تصویری پخش شد گفت: خدایی ناکرده در این تبلیغات آبرویی از کسی برده نشود و اشاعه فحشا گناه کبیره است. ما به عنوان خانواده شهیدان، کسانی که در این منصب قرار می‌گیرند برای رضای خدا باشد. اگر این نامزد‌ها می‌خواهند خداوند دوست‌شان داشته باشد خدمت کنند وگرنه غیر از این باشد در آخرت عذابی سخت نصیب‌شان خواهد شد.

وی افزود: امروز شرکت در انتخابات مشت محکمی به صهیونیست هاست. آنچه امروز در میدان غزه می‌بینیم کشت و کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان و خانواده هاست.

مادر شهید زین‌الدین عنوان کرد: این مناصب امانتی است که به خاطر همه شهدایی در این راه دادیم و آخرین آنها آیت‌الله رئیسی و همراهانشان به درجه شهدای خدمت نائل آمدند مشارکت حداکثری ضرورت دارد. خانواده شهدا این انتظار را دارند از رئیس‌جمهور آینده مثل آقای رئیسی از خودشان بیخود باشند و از هر جهت فکر مردم باشند. چشم و گوش‌شان به فرمان مقام معظم رهبری باشد.

در بخش بعدی ارتباطی با پدر شهید محمدحسن براهویی از سیستان و بلوچستان برقرار شد، او توصیه‌هایی برای نامزد‌های انتخاباتی و حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری داشت و گفت: در انتخابات زودهنگام که رئیس جمهورمان شهید شد باید کسی انتخاب شود خدمتگزار باشد و بار برای مردم نشود. رئیس جمهور برای همه است و ما می‌خواهیم رئیس‌جمهور خدمتگزار جان نثار و راه شهدا را ادامه دهد. تقاضا داریم شاهد مشارکت حداکثری باشیم.

در ادامه مراسم، لحظاتی از دیدار‌ها و سفر‌های آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور شهید پخش شد.

تعداد بازدید : 6
<div id="video-display-embed-code_1197997" ><script type="text/JavaScript" src="https://jamejamonline.ir/fa/news/play/embed/1460320/1197997?width=400&height=300"></script></div>

فرزند شهید حسین پورجعفری اولین قرعه را برداشت و نام مصطفی پورمحمدی بیرون آمد. حجت‌الله ایوبی که نماینده این نامزد انتخاباتی است شماره این نامزد را برداشت که شماره یک به این نامزد اختصاص پیدا کرد.

همسر شهید هسته‌ای رضایی‌نژاد قرعه دوم را برداشت که نام مسعود پزشکیان را از گوی خارج کرد. نماینده این نامزد انتخاباتی شماره این نامزد را از گوی برداشت که شماره دو به این نامزد اختصاص پیدا کرد.

مادر شهیدان افشاری قرعه سوم را برداشت که نام سعید جلیلی از گوی بیرون آمد. نماینده این نامزد انتخاباتی شماره این نامزد را از گوی برداشت که شماره پنج به این نامزد اختصاص پیدا کرد.

پدر شهیدان کاشی قرعه چهارم را برداشت که نام امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی از گوی بیرون آمد. نماینده این نامزد انتخاباتی شماره این نامزد را از گوی برداشت که شماره چهار به این نامزد اختصاص پیدا کرد.

جواد فروغی از قهرمانان تیراندازی قرعه پنجم را برداشت که نام محمدباقر قالیباف را از گوی خارج کرد. سیدمحمود رضوی نماینده این نامزد انتخاباتی شماره این نامزد را از گوی برداشت که سه به این نامزد اختصاص پیدا کرد.

قرعه ششم به نام علیرضا زاکانی بود و نماینده این نامزد گوی را برداشت و شماره شش به این نامزد اختصاص پیدا کرد.

نظر شما