شناسهٔ خبر: 67102144 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گرامیداشت سالگرد شهادت نخستین شهید ایرانی در بوسنی

سی و یکمین سالگرد شهادت شهید رسول حیدری از شهدای ایرانی دوران جنگ بوسنی و هرزگوین در محل شهادت وی در منطقه کاکانی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از سارایوو سی و یکمین سالگرد شهادت شهید رسول حیدری نخستین شهید ایرانی در دوران جنگ بوسنی و هرزگوین و محمد آودیچ همکار بوسنیایی اش با همکاری انجمن خانواده‌های شهدای شهر ویسوکو و کاکانی و کالج فارسی بوسنیایی با حضور سفیر کشورمان، مقامات و شخصیت‌های محلی، خانواده‌های شهدای منطقه، دیپلمات‌ها و مسئولان نهاد‌های ایرانی و دوستداران شهید در محل یادمان شهادت وی در منطقه کاکانی برگزار شد.

سخنرانان در این مراسم از حضور موثر جمهوری اسلامی در زمان جنگ و خدمات ماندگار مرکز کمک‌های بشردوستانه و جایگاه ارزشمند شهدا و نقش آفرینی آنها در راستای استقلال مسلمان بوسنی قدر دانی کردند.

در پایان مراسم مقامات ایرانی و بوسنیایی حاضر در مراسم با اهدای گل به مقام والای این شهید و محمد آودیچ ادای احترام کردند.

شهید رسول حیدری مسئول مرکز کمک‌های بشردوستانه در بخش مرکزی بوسنی در ۱۹ خرداد ۱۳۷۲ در مسیر سارایوو در کمین نیرو‌های کروات گرفتار شد و به شهادت رسید. او را اولین شهید ایرانی در بوسنی می‌نامند.

<div id="video-display-embed-code_11200869"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4255844/11200869?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما