شناسهٔ خبر: 67101577 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

در نشست شورای سیاست‌گذاری کنگره ملی ۲۱۶۲ شهید منطقه تربت‌حیدریه مطرح شد؛

مستندسازی اولویت نخست کنگره ملی شهدا/ «حدیث پایداری» بزرگ‌ترین رویداد رزمی فرهنگی شرق کشور در تربت‌حیدریه برگزار می‌شود

مسئول دبیرخانه کنگره شهدای منطقه تربت‌حیدریه گفت: با توجه به برگزاری کنگره دو هزار و ۱۶۲ شهید منطقه تربت حیدریه، بزرگ‌ترین رویداد رزمی فرهنگی شرق کشور در قالب نمایش آئینی حدیث پایداری شامل بازسازی حماسه نهم دی ۵۷، عملیات‌های دفاع مقدس و وضعیت کنونی جهان اسلام برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «علی‌اکبر کی‌پور» فرماندار تربت حیدریه در سومین نشست شورای سیاست‌گذاری کنگره ملی دو هزار و ۱۶۲ شهید دینشست شورای سیاست‌گذارار پیشتازان انقلاب اسلامی منطقه تربت‌حیدریه اظهار داشت: برگزاری کنگره شهدای این خطه از اولویت‌های نخست دستگاه‌های اجرایی است و همه باید با تمام توان خود و در راستای تکریم و پاسداشت مقام شامخ شهدا گام بردارند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در آستانه برگزاری کنگره دو هزار و ۱۶۲ شهید منطقه تربت‌حیدریه قرار داریم، لازم است مستندسازی همچنان اولویت نخست کمیته‌های یازده‌گانه کنگره شهدا باشد.

رئیس کنگره ملی شهدای منطقه تربت‌حیدریه گفت: لازم است قبل از برگزاری کنگره شهدا و با توجه به اینکه رتبه نخست شهدای زن به این خطه اختصاص دارد یادواره شهدای زن و همچنین تجلیل و تکریم مادران و همسران شهدا توسط کمیته بانوان برنامه‌ریزی شود.
در این نشست روسای کمیته‌های یازده‌گانه کنگره شهدا گزارشی از اقدامات خود را ارائه کردند.

تربت‌حیدریه رتبه نخست شهدای زن خراسان رضوی را دارد

«مجتبی پریشان» رئیس کمیته آثار و اسناد کنگره شهدای منطقه تربت‌حیدریه گفت: با توجه به تفکیک انجام شده، منطقه تربت‌حیدریه یک درصد از شهدای کل کشور و ۱۱ درصد از شهدای استان را دارد که شهدای این چهار شهرستان شامل؛ شهدایی است که متولد، دارای پرونده، دارای مزار و همچنین شهدای گمنام و خانواده آنها در این منطقه سکونت دارند.

وی افزود: در پروژه جمع آوری اسناد و آثار دفاع مقدس بالغ بر ۱۶۰ هزار سند از شهدا جمع آوری، اسکن و ویرایش شده‌است، ضمن آنکه تاکنون ۴۷۰ مصاحبه با خانواده شهدا تهیه و تدوین و در حال پخش از سیمای خراسان رضوی است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تربت‌حیدریه بیان داشت: همچنین تربت‌حیدریه با تقدیم ۱۱ شهیده زن، رتبه نخست شهدای زن خراسان رضوی را دارد.

۳۳ شهید ورزشکار از افتخارات منطقه تربت حیدریه است

«مجید رضایی» رئیس کمیته شهدای ورزشکار کنگره شهدای تربت‌حیدریه ابراز داشت: تاکنون بیش از ۳۰۰ مسابقات ورزشی گرامیداشت شهدای منطقه برگزار شده که تعداد ۱۰ مسابقات آن کشوری بوده است.

وی ادامه داد: بیش از ۳۵ مکان ورزشی بنام شهدای منطقه نامگذاری شد، ضمن آنکه در استادیوم‌ها و سالن‌های ورزشی تمثال شهدا طراحی و نصب شده است.

رئیس کمیته شهدای ورزشکار کنگره شهدای تربت‌حیدریه خاطرنشان کرد: منطقه تربت‌حیدریه دارای ۳۳ شهید ورزشکار است که ۳ تن از آنان سردار شهید هستند، در عین حال در ادامه برنامه‌های کنگره، یادواره شهدای ورزشکار چهارم تیرماه با حضور سردار باران‌چشمه عضو شورای عالی ورزش کشور در دانشگاه تربت‌حیدریه برگزار می‌شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان تربت‌حیدریه تصریح کرد: برگزاری مسابقات بومی محلی، همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی و چاپ آلبوم ورزشی تا قبل از اجرای کنگره برنامه‌ریزی شده‌است.

برگزاری بزرگ‌ترین رویداد رزمی فرهنگی شرق کشور در تربت‌حیدریه

«جواد عوض» مسئول دبیرخانه کنگره شهدای منطقه تربت‌حیدریه گفت: با توجه به برگزاری کنگره دو هزار و ۱۶۲ شهید دیار پیشتازان انقلاب اسلامی، بزرگ‌ترین رویداد رزمی فرهنگی شرق کشور در قالب نمایش آئینی حدیث پایداری شامل بازسازی حماسه نهم دی ۵۷، عملیات‌های دفاع مقدس و وضعیت کنونی جهان اسلام بمدت ۱۰ شب برگزار می‌شود.

وی افزود: تربت‌حیدریه موضوعات خاصی دارد که یکی از آنان ۱۰ شهید ترور در این خطه است، همچنین حماسه نهم دی را دارد و نخستین گروه از رزمندگان نیز از استان از این خطه عازم جبهه‌ها شدند.

مسئول دبیرخانه کنگره شهدای منطقه تربت‌حیدریه ادامه داد: در نمایش آئینی حدیت پایداری با همکاری تیپ ۱۷۷ شهید نصر اصفهانی۷۰ هنرور نقش‌آفرینی می‌کنند.

عوض خاطرنشان کرد: مکان برگزاری این نمایش آئینی از فروردین امسال در حال آماده‌سازی است و قبل از اجرای کنگره هر شب حدود چهار هزار نفر از نمایش آئینی حدیث پایداری بازدید خواهند کرد.

طبق آمار منتشره از سوی بنیاد شهید تربت‌حیدریه، از مجموع ۱۵ هزار رزمنده دوران دفاع مقدس در این خطه، دو هزار و ۱۶۲ شهید منطقه تربت‌حیدریه شامل شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه، مه‌ولات و رشتخوار است که از این تعداد هزار و ۷۰۸ شهید، هزار و ۶۹۵ نفر جانباز و ۱۴۲ نفر آزاده به شهرستان تربت‌حیدریه اختصاص دارند.

انتهای پیام/

نظر شما