شناسهٔ خبر: 67101220 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بسته های حمایتی «لبخند مادری» بین خانواده‌های دارای سه قلو در فارس توزیع شد

شیراز-ایرنا-مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) فارس گفت: این ستاد ۳۰۰ بسته حمایتی با عنوان «لبخند مادری» بین خانواده‌های نیازمند دارای فرزند سوم و بیشتر در این استان توزیع کرد.

صاحب‌خبر -

حسین پورنورعلی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به پویش لبخند مادری در چارچوب ماموریت‌های ستاد اجرایی فرمان امام در موضوع جوانی جمعیت افزود: ۳۰۰ بسته لبخند مادری شامل اقلام مختلف به ارزش ۳۰ میلیارد ریال به خانواده‌های نیازمند دارای فرزند سوم و بیشتر داده شد.

او همچنین به مایحتاج ضروری خانواده‌هایی که صاحب فرزند می‌شوند اشاره کرد و گفت: هزینه‌های مربوط به پوشک بچه با توجه به روند قیمت ها یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها است که ۵۰۰ بسته پوشک بچه ( ۲۳ هزار عدد) به ارزش ۱۵۰ میلیون تومان بین خانوارهای چند فرزندی توزیع شد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) فارس به حمایت از ۳۷ خانوار دارای فرزند سه قلو در استان فارس اشاره کرد و افزود: این خدمات و حمایت‌ها تا پایان امسال ادامه دارد.

مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان فارس نیز گفت: برای مقابله با تداوم روند سالمندی جمعیت، توجه به موضوع فرزندآوری بسیار حائز اهمیت است، اقدامات فرهنگی و ترویج فرزندآوری باید در جامعه به‌عنوان یک اولویت قرار گیرد.

حجت الاسلام محمد عباس‌پور ادامه داد: ترویج فرهنگ فرزندآوری و تغییر نگرش‌ها به‌عنوان راهکارهای اصلی می‌تواند به مقابله با پیری جمعیت کمک کند، این موضوع نیازمند همکاری همه‌ اقشار جامعه، مسئولان، و نهادهای مرتبط است.

وی با بیان اینکه باتوجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب در زمینه جوانی جمعیت از طریق ستاد خیران و بنیاد برکت برای این امر مهم، پویش لبخند مادری در حال برگزاری است، افزود: با همکاری خیران، دولت و دانشگاه علوم پزشکی درمان زوج‌های نابارور را متقبل خواهیم شد و از لحاظ معیشتی و نیاز حمایت بعد از فرزند را دنبال خواهیم کرد تا موضوع جوانی جمعیت محقق شود.

نظر شما