شناسهٔ خبر: 67994373 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

در انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر آمل چه گذشت؟

انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر آمل در حالی برگزار شد که بعد از برگزاری انتخابات دو عضو شورا با اعتراض بر انتصاب کمیسیون‌ها جلسه را نیمه‌کاره به پایان رساندند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، انتخابات هیئت رئیسه سال چهارم ششمین دوره شورای اسلامی شهر آمل عصر امروز _پنجشنبه یازدهم مرداد _سال‌جاری در حالی برگزار شد که از ۹ عضو این شورا هشت عضو حضور پیدا کردند.

این انتخابات که پس از ۴۵ دقیقه تأخیر در ساعت اعلام شده جهت برگزاری انتخابات هیئت رئیسه شروع شد و معاون سیاسی فرمانداری ویژه آمل به‌عنوان مهمان شورا دعوت شده بود، احمد محمدی رئیس دوره قبلی شورای شهر آمل در این جلسه به ارائه گزارش عملکرد طی فعالیت سه ساله این دوره از شورا بیان کرد و گفت: تمام تلاش اعضای شورا بر توسعه و تحقق پروژه‌های عمرانی، کاهش هزینه‌های جاری با جلوگیری از جذب نیروی جدید، رسیدگی بر املاک وابسته به شهرداری و رسیدگی بر پرونده‌های شاکیان بوده است.

در انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر آمل چه گذشت؟

مسلم مکاری، رئیس جدید شورای شهر آمل شد

در ادامه این جلسه انتخابات هیئت رئیسه با انتخاب رئیس شورا شروع شد که در ابتدا احمد محمدی به‌دلیل دو سال حضور در این سمت از کاندیدا کنار کشید و دیگر اعضا تنها مسلم مکاری برای ریاست معرفی شد که با رأی هشت نفر به‌عنوان رئیس شورای شهر آمل در چهارمین سال فعالیت این دوره شورا انتخاب شد.

در انتخاب نایب رئیس که به ظاهر توافقاتی از پیش بین اعضای شورای شهر انجام شده بود با تنها فرد حضور در این کاندیدای انتخابات حسن مجیدی‌کیا به‌عنوان نایب رئیسی منصوب شد.

احمد محمدی منشی اول و محسن صلواتی خزانه‌دار شورای شهر آمل از سوی هشت کاندیدا منصوب شدند.

پس از انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر به اعضای کمیسیون‌ها رسید که ظاهراً برای شورانشینان این شهر بسیار مهم بود، چرا که جدال بر سر انتصاب آن پس از برگزاری انتخاب آخر هیئت رئیسه یعنی خزانه‌داری بالا گرفت.

جدال بر سر کمیسیون‌ها

محمد توکلی، نخستین عضو در آن جلسه، صحن علنی را ترک کرد، ثریا کمالی برای عنوان کمیسیون‌ها معترض شد و مطرح کرد که دو سالی می‌شود در این انتخابات کمیسیون بانوان تعیین نمی‌شوند و با وجود نیمی از جمعیت شهر بر وجود بانوان نسبت به این قشر اجحاف می‌شود، اما ابراهیم محمدپور دیگر عضو که نامش در بین کمیسیون ماده صد به همراه علیرضا ایراندوست عضو غایب کامل جلسه، محمد توکلی غایب در جلسه و مسلم مکاری قرار گرفته، عنوان کرد که کمیسیون بانوان با کمیسیون اجتماعی ادغام شده است و کمیسیون ورزشی و فرهنگی نیز به‌عنوان جایگاه دیگری در شورا قرار گرفت.

این جدل و اعتراض با الفاظ پر سروصدای دو جانبه بین مخالفان و موافقان اعضای شورا ادامه پیدا کرد تا اینکه پیشنهاد برگزاری این انتخاب کمیسیون‌ها به شنبه آینده، سیزدهم مرداد، طی جلسه داخلی از سوی حسن مجیدی کیا مطرح شد و با وجود وساطت معاون فرماندار ویژه آمل بر ادامه این انتخابات دو عضو معترض از جلسه علنی شورا خارج شدند و در نهایت انتخابات اعضای کمیسیون‌ها به جلسه بعدی موکول شد.

نظر شما