شناسهٔ خبر: 67100520 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

صبحانه خبری، ۲۱ خرداد ۱۴۰۳؛ از اعلام اسامی شش کاندیدای تأیید صلاحیت شده تا مشخص شدن زمانبندی تبلیغات و مناظره‌ها

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

اعلام اسامی شش کاندیدای تأیید صلاحیت شده 
شش کاندیدای تأیید صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان عبارت‌اند از پزشکیان، قالیباف، جلیلی، قاضی‌زاده‌هاشمی، پورمحمدی و زاکانی. صلاحیت علی لاریجانی، مشاور رهبر معظم انقلاب نیز توسط شورای نگهبان تایید نشد.

علی عبدالعلی زاده رئیس ستاد پزشکیان شد
یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از انتخاب علی عبدالعلی زاده وزیر اسبق مسکن و استاندار اسبق آذربایجان شرقی به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان خبر داد. 

زاکانی می‌گوید به نفع کسی کنار نمی‌رود
علیرضا زاکانی نوشت: در انتخابات گذشته افتخار حمایت از "مظهر شعار‌های انقلاب" را داشتم و تمام حملات ناجوانمردانه را به جان خریدم. ‏اما در انتخابات ۱۴۰۳ ⁩برای تداوم راه شهید رییسی ⁩ و تکمیل خدمات، تا آخر می‌مانم و رقابت می‌کنم. 

مهر: «نیکزاد» رییس ستاد انتخاباتی قالیباف می‌شود
مهر نوشت: بر اساس شنیده‌های غیررسمی، به احتمال زیاد علی نیکزاد، رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف خواهد شد. گفتنی است که نیکزاد در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، رئیس ستاد انتخاباتی  رئیسی بود. 

زیدآبادی: انتخابات دو مرحله ای می شود
احمد زیدآبادی، فعال سیاسی نوشت: اگر فهرست غیررسمی کاندیدا‌های تأیید شده از سوی شورای نگهبان دقیق و صحیح باشد، از هم اکنون می‌توان گفت که انتخابات ریاست جمهوری دورۀ چهاردهم دومرحله‌ای خواهد شد. دکتر مسعود پزشکیان از همین حالا می‌تواند خود را برای رقابت در مرحلۀ دوم آماده کند. رقیبش، اما نامشخص است. فردی که می‌تواند نقشی مشابه لاریجانی را حتی قدرتمندتر و مؤثرتر از او بازی کند، مصطفی پورمحمدی است. اگر آقای پورمحمدی از قدرت بیانش در مناظرات انتخاباتی به خوبی استفاده کند، چه بسا یکی از طرفین مرحلۀ دوم انتخابات او باشد.

کدام چهره‌های سیاسی از انتخابات چهاردهم باز ماندند؟
افرادی همچون محمود احمدی‌نژاد، علی اردشیر لاریجانی، اسحاق جهانگیری، محمد شریعتمداری، محمد مهدی اسماعیلی، مهرداد بذرپاش، سید صولت مرتضوی، عباس آخوندی، وحید حقانیان، عبدالناصر همتی، سید شمس‌الدین حسینی، علی و اکبر نیکزاد و مصطفی کواکبیان از حضور در رقابت های انتخابات ۱۴۰۳ باز ماندند. 

انتخابات تماما به صورت دستی برگزار می شود
امیر شجاعان، رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور گفت: رای گیری انتخابات به صورت دستی و کاغذی برگزار می‌شود و اخذ رای را به صورت الکترونیکی نخواهیم داشت. این تصمیمی بود که شورای نگهبان به ما اعلام کرده است.   

اولین مناظره؛ ۲۸ خرداد / ساعت مناظره‌ها؛ ۱۶ تا ۲۱
آیین قرعه‌کشی برنامه‌های تبلیغاتی رادیو و تلویزیونی ۶ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شامگاه یکشنبه(۲۰ خرداد) آغاز شد.در این مراسم، رئیس سازمان صدا وسیما گفت: برنامه‌های در نظر گرفته شده برای نامزدهای محترم عبارت از پنج مناظره، سه میزگرد، چهار مستند تلویزیونی و رادیویی، برنامه‌های رو به دوربین برای سخن گفتن با مردم، برنامه صف اول، برنامه گفتگوی ویژه و برنامه بدون تعارف که در رادیو و تلویزیون این برنامه‌ها پخش خواهد شد. اولین مناظره ۲۸ خرداد برگزار می شود و ساعت مناظره‌ها ۱۶ تا ۲۱ خواهد بود.

عوارض خروج از کشور، ۵۲۰ هزار تومان برای هر نفر
طبق جدول تعرفه‌های درآمد‌های دولت، عوارض خروج از کشور برای هر نفر در سال جاری در سفر اول ۵۲۰ هزار تومان تعیین شده است. البته عوارض خروج از کشور برای سفر دوم به میزان ۵۰ درصد و سفر‌های سوم و بیشتر به میزان ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت. گفتنی است عوارض خروج از کشور برای هر نفر در سال گذشته در سفر اول ۴۰۰ هزار تومان تعیین شده بود. بر این اساس عوارض خروج از کشور برای هر نفر نسبت به سال قبل ۳۰ درصد افزایش یافته است. 

نتیجه انتخابات پارلمان اروپا؛ مکرون پارلمان فرانسه را منحل کرد
پس از شکست سنگین حزب حاکم فرانسه در انتخابات پارلمان اروپا، امانوئل ماکرون دستور انحلال پارلمان را صادر کرد. بدین ترتیب و در پی سخنان رئیس جمهور فرانسه باید انتخایات زودهنگان پارلمانی برگزار شود. 

گانتس از کابینه جنگ اسرائیل استعفا داد
«بنی گانتس» عضو کابینه جنگ اسرائیل رسماً استعفای خود را از این کابینه اعلام کرد و خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام شد.گانتس اعلام کرد: «ما از این کابینه خارج می‌شویم زیرا نتانیاهو مانع از پیشرفت ما به سوی دستیابی به پیروزی واقعی می‌شود.» 

۱۵ تبانی داوری در لیگ برتر و لیگ یک
روزنامه جام جم نوشت: خداداد افشاریان رئیس سابق کمیته داوران که زندانی شده در طول اعترافات خود پای تعدادی از داوران و کمک داوران لیگ برتر را به پرونده فساد و تبانی باز کرده است. منابع مطلع می‌گویند این داوران باید در دادگاه حاضر شده و از خود دفاع کنند. افشاریان گویا اعتراف کرده این تبانی‌ها معادلات لیگ برتر و لیگ دسته اول را در سال‌های اخیر بهم زده‌اند. خداداد افشاریان به دستکم ۱۵ مورد تبانی خاص اعتراف کرده و از نقش داوران برای تعیین نتایج پرده برداشته. 

لینک کوتاه کپی لینک

برچسب‌ها:

نظر شما