شناسهٔ خبر: 67098046 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

محاکمه 2 پسر جوان به اتهام زورگیری از 110 نفر

متهمان در دادگاه مدعی شدند بی‌گناه هستند و زرگیری انجام نداده‌اند.

صاحب‌خبر -
محاکمه دو پسر جوان به اتهام زورگیری از ۱۱۰ نفر
کد خبر: 662929
|
۱۴۰۳/۰۳/۲۰ ۲۲:۳۰:۱۱

دو پسر جوان که متهم هستند از ۱۱۰ شهروند زورگیری کرده‌اند در دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه رفتند.

به گزارش اعتمادآنلاین، شکایت از این دو زورگیر اولین بار توسط مردی مطرح شد که با چاقو به او حمله شده بود. او گفت: دو موتورسوار به من حمله کردند و گوشی تلفن همراهم را گرفتند. آنها با چاقو مرا تهدید کردند.

درحالی‌که رسیدگی به این شکایت ادامه داشت و ماموران در تعقیب متهمان بودند، شکایات مشابه دیگر هم به پلیس داده شد و ماموران متوجه شدند با سارقان حرفه‌ای روبه‌رو هستند. ماموران فروردین امسال در مسیر تحقیقات، دو پسر جوان را که چند سابقه کیفری در پرونده‌شان داشتند، ردیابی و بازداشت کردند. شاکیان در مواجهه حضوری با متهمان، آنها را شناسایی کردند و گفتند دو پسرجوان دزد گوشی موبایل‌شان هستند.

دو متهم در بازجویی‌ها به ۱۱۰ فقره سرقت و زورگیری همراه با تهدید چاقو اعتراف کردند. سپس پرونده با صدور کیفرخواست برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.

در جلسه رسیدگی بعد از اینکه کیفرخواست علیه دو متهم خوانده شد، چند نفر از شکات که در دادگاه حاضر شده بودند جزئیات سرقت را بیان کردند.

اولین شاکی که زنی جوان بود، گفت: در خیابان پیروزی پشت فرمان ماشینم نشسته بودم و با گوشی موبایل صحبت می‌کردم. ساعت حدود ۹ شب بود که دو پسر جوان که یکی از آنها کلاه بر سر داشت به سمتم آمدند. آنها با تهدید چاقو گوشی موبایلم را دزدیدند و سوار بر موتور گریختند. آن‌قدر شوکه شده بودم که حتی نتوانستم فریاد بزنم و از کسی کمک بگیرم.

سپس شاکی دیگر در جایگاه قرار گرفت و گفت: من به‌خوبی چهره دو متهم را به خاطر دارم. حتی یکی از آنها بالای ابرویش تتویی داشت که آن را زیر موهایش پنهان کرده بود، اما حالا که موهایش را کوتاه کرده من به‌خوبی تتوی او را به خاطر دارم.

وقتی نوبت به متهم ردیف اول رسید، او گفت: من اشتباهی دستگیر شدم و هیچ کاری نکرده‌ام. وقتی موتور من را گرفتند، گفتند اگر قبول کنی که زورگیری‌ها را انجام داده‌ای، موتور را پس می‌دهیم. من هم قبول کردم، اما حالا واقعیت را می‌گویم. سرقت‌ها کار من نیست.

متهم دوم نیز جرمش را گردن نگرفت و مدعی شد بی‌گناه است.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رأی صادر کنند.

نظر شما