شناسهٔ خبر: 67097425 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس سازمان صدا و سیما:

انتظار مردم، ارائه برنامه نامزدها در فضای سالم انتخاباتی است

رئیس سازمان صدا و سیما گفت: انتظار مردم ما ارائه برنامه‌ها و دیدگاه‌ها در فضای سالم انتخاباتی است و هرگونه تخطی در اخلاق انتخاباتی می‌تواند شیرینی این حضور پرشکوه مردمی را به تلخی تبدیل کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پیمان جبلی امشب _یکشنبه بیستم خرداد_ در مراسم قرعه‌کشی برنامه‌های انتخاباتی انتخابات ریاست جمهوری ضمن تبریک هلال ماه ذی‌الحجه اظهار کرد: آ

نچه که در حماسه پرشکوه بدرقه این شهدا و صحنه‌های قدرشناسی مردم از خدمتگزاران انقلابی خود مشاهده کردیم، نشانه عظمت و شکوه سرمایه اجتماعی مردم بود که به رخ جهانیان کشیده شد

وی ادامه داد: حماسه جمهور در بدرقه شهیدان به حماسه حضور در انتخابات ریاست جمهوری و وظیفه سنگین رسانه ملی ختم می‌شود.

رئیس سازمان صدا و سیما خاطرنشان کرد: در سازمان صدا و سیما آنچه که در پوشش مراسم بدرقه شهدا، عملیات وعده صادق و طوفان‌الاقصی دیده شد، همگی بر اساس راهبرد و رویکرد تحولی رسانه ملی خواهد بود.

جبلی با تاکید بر اینکه این راهبرد بر ۲ سرفصل هویت‌محوری و عدالت‌گستری مبتنی است، خاطرنشان کرد: از مصادیق هویت درخشان ملت ما، جمهور رقم‌زننده یک نظام مردم‌سالاری دینی است، از سویی در عرصه عدالت‌گستری رسانه ملی خود را موظف می‌داند تا امکانات، ظرفیت‌ها و جایگاه خود را در اختیار نامزدها قرار دهد و هم به ملت ایران امکان بهره‌مندی از نظرات را تقدیم کند.

وی با اشاره به اقدامات رسانه ملی برای این دوره از انتخابات بیان کرد: برنامه‌های تبلیغاتی بلافاصله پس از شهادت شهیدان آغاز شد و اتفاقی که در دوره‌های قبل به‌طول می‌انجامید، کمتر از چند هفته رقم خورد و این مورد مصداق رویکرد و راهبرد رسانه ملی است.

رئیس سازمان صدا و سیما با تاکید بر اینکه طراحی برنامه‌ها، محورها و سوالات مناظره‌ها، میزگردها و سایر برنامه‌ها بر اساس توجه جدی به مسائل کشور و اسناد بالادستی و منویات رهبر انقلاب انجام می‌شود، تصریح کرد: انتظار مردم ما ارائه برنامه‌ها و دیدگاه‌ها در فضای سالم انتخاباتی است و هرگونه تخطی در اخلاق انتخاباتی می‌تواند شیرینی این حضور پرشکوه مردمی را به تلخی تبدیل کند.

جبلی عنوان کرد: برنامه‌های انتخاباتی در تعامل با دستگاه‌های مربوطه نهایی شد و زیرساخت‌های لازم برای اجرای برنامه‌ها در مدت زمان کوتاه نهایی و آماده بهره‌برداری شد.

وی در خصوص جزئیات فعالیت صدا و سیما در ایام انتخابات تصریح کرد: ۵ مناظره ،۳ میزگرد تخصصی ،۴ مستند تلویزیونی و رادیویی، گفت‌وگو با مردم استان‌ها، بدون تعارف، گفت‌وگوی ویژه و… از جمله برنامه‌هاست همچنین رسانه ملی برنامه تلوبیون را ده‌ها میلیون در اختصاص نامزدها قرار داده تا برنامه‌های تبلیغاتی خود را بارگذاری کنند.

نظر شما