شناسهٔ خبر: 67096885 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

گانتز عضو شورای جنگ رژیم صهیونیستی استعفا داد

بنی گانتز عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی رسما استعفای خود را از این کابینه اعلام کرد و خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام شد.

صاحب‌خبر -

گانتس عضو شورای جنگ رژیم صهیونیستی استعفا دادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، شورای جنگ در کابینه اضطراری «اسرائیل» امشب (یکشنبه) برای اولین بار بدون حضور وزیران «بنی گانتز» و «گادی آیزنکوت» که اعلام شده بود اواخر امروز استعفای خود را ارائه می‌کنند، تشکیل جلسه می‌دهد.

بخش رسانه‌ای رژیم صهیونیستی با انتشار پستی در صفحه خود در پلتفرم «X» اعلام کرد: «برای اولین بار بدون «گانتز و آیزنکوت»، شورای جنگ امشب تشکیل جلسه می‌دهد».

رسانه‌های عبری اعلام کرده بودند که بنی گانتز و شریک او در کابینه دولت «اسرائیل»، گادی آیزنکوت، عصر امروز خروج خود را از کابینه نتانیاهو اعلام خواهد کرد.

گانتز امروز، پس از لغو سخنرانی دیروز خود که انتظار می‌رفت در آن انصراف خود را از کابینه این رژیم اعلام کند، گفت که «امشب بیانیه‌ای در اختیار رسانه‌ها خواهم گذاشت».

یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نیز به نوبه خود از «گانتز» خواسته بود تا از حکومت استعفا دهد و به آن مشروعیت ندهد».

از سویی نتانیاهو دیروز (شنبه) پس از اعلام آزادی ۴ اسیر صهیونیست نزد گروه‌های مقاومت در باریکه غزه، در پستی در شبکه اجتماعی «X» خواستار «جلوگیری از کشیده شدن اختلافات به شکاف داخلی« شده و نوشته بود» این زمان زمان اتحاد است، نه زمان تفرقه. ما باید در رویارویی با وظایف بزرگی که در انتظار ماست متحد بمانیم».

گانتز در ۱۸ مه گذشته، تا ۸ ژوئن به نتانیاهو فرصت داده بود تا استراتژی روشنی برای جنگ و پیامد‌های آن ارایه کند، و تهدید کرده بود که در غیر این صورت از کابینه خارج خواهد شد.

قابل ذکر است که «گانتز و آیزنکوت» در ۱۱ اکتبر و در پی شروع جنگ علیه غزه به «کابینه» نتانیاهو پیوستند که «کابینه اضطراری» نام گرفت و در نتیجه این حرکت، «کابینه جنگ» تأسیس شد.

انتهای پیام/ ۹۵۵ 

برچسب‌ها:

نظر شما