شناسهٔ خبر: 67096650 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری نشست سران هشت کشور اسلامی در حال توسعه با موضوع فلسطین در آینده نزدیک

علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه ایران گفت نشست فوق‌العاده سران هشت کشور اسلامی در حال توسعه عضو سازمان دی هشت با موضوع فلسطین و غزه در آینده نزدیک برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از استانبول؛ علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه ایران گفت نشست فوق‌العاده سران هشت کشور اسلامی در حال توسعه عضو سازمان دی هشت با موضوع فلسطین و غزه در آینده نزدیک برگزار می‌شود.
علی باقری گفت نشست وزرای امور خارجه دی هشت برای اولین بار با موضوع فلسطین برگزار شد و با توجه به ظرفیت کشور‌های دی هشت با یک میلیارد و دویست میلیون جمعیت دربرگیری و نقش آفرینی این کشور‌ها از نظر جمعیت و اقتصاد وسیع و پراکندگی جغرافیایی پیشنهاد شد با پیگیری دبیرکل دی هشت در ترکیه در آینده نزدیک نشست سران این سازمان با موضوع فلسطین برگزار شود.
سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان در پایان سفر خود به ترکیه در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با اهتمام ویژه‌ای در نشست وزرای امور خارجه دی هشت شرکت کرد؛ گفت این نشست نقطه شروع نقش آفرینی دی هشت در قبال موضوع فلسطین است و قرار بر این شد در راستای ادامه این روند دبیرکل این سازمان که مقرش در ترکیه هست موضوع نشست رهبران گروه، دی هشت را در آینده نزدیک به ریاست مصر در قاهره پیگیری کند.
باقری افزود قرار شد وزرای امور خارجه گروه دی هشت در دوره‌های منظم در آینده تشکیل جلسه داده و موضوع فلسطین و غزه را که به دلیل تهاجم وحشیانه رژیم صهیونسیتی همچنان مسئله اول جهان اسلام هست پیگیری و هر زمان این جنایت‌ها متوقف شود موضوع بازسازی غزه در دستور کار قرار گیرد.
باقری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هم در این نشست مواضع خود را صریح بیان کرد افزود خیلی از کشور‌ها تاکید داشتند کمک‌های تسلیحاتی و فروش سلاح به رژیم صهیونسیتی ممنوع شود و ما تاکید کردیم مطالبه جدی همه کشور‌ها باید تحریم سیاسی و اقتصادی رژیم صهیونسیتی بوده است و صادرات و واردات کالا به این رژیم جنایتکار که بیش از هشت ماه است نسل کشی آشکار در غزه ادامه می‌دهد باید عملیاتی شود.
سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان با بیان اینکه برخی کشور‌های غربی بویژه آمریکا در عرصه نرم افزاری و سخت افزاری به ویژه ارسال تسلیحات به رژیم صهیونسیتی نقش دارند و کشور‌ها نباید گول نقش آفرینی‌های سیاسی آمریکا را برای پایان جنگ بخورند افزود: اگر آمریکایی‌ها راست می‌گویند باید کمک‌های تسلیحاتی را به رژیم صهیونسیتی متوقف کنند.
وی تاکید کرد تجربه نشان می‌دهد رژیم صهیونسیتی جز منطق قدرت چیز دیگری متوجه نمی‌شود و تنها چیزی که می‌تواند مانع از جنایت‌هایی رژیم صهیونسیتی شود قدرت کشور‌های اسلامی است که با ابزار‌های سیاسی حقوقی و اقتصادی که در اختیار دارند این رژیم را تحت فشار قرار بدهند.
باقری تصریح کرد در این نشست به کشور‌های عضو دی هشت تاکید شد، عملیات وعده صادق نشان داد که رژیم صهیونسیتی وقتی در مقابل یک قدرت جدی و عینی و موثر قرار بگیرد سرجای خودش می‌نشیند.
سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان پس از سفر دو روزه به ترکیه و شرکت در اجلاس وزرای خارجه هشت کشور اسلامی در حال توسعه موسوم به دی هشت، استانبول را به مقصد تهران ترک کرد.

<div id="video-display-embed-code_11200162"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4255676/11200162?width=700&height=300"></script></div>

نظر شما