شناسهٔ خبر: 67077641 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نشست فوق العاده ۸ کشور اسلامی در ترکیه

قطع روابط سیاسی و اقتصادی و تحریم کالا‌های ساخت رژیم صهیونیستی از طرف کشور‌های اسلامی از ابتکارات کاربردی جمهوری اسلامی ایران در این نشست بود که مورد اتفاق نظر اعضای نشست قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از استانبول، نشست فوق العاده وزرای خارجه هشت کشور اسلامی در حال توسعه موسوم به D۸ با بررسی و تصمیم گیری درباره ابتکارات عملی مقابله با رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم فلسطین و غزه در استانبول ترکیه برگزار شد.

<div id="video-display-embed-code_11196865"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4254730/11196865?width=700&height=300"></script></div>

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از استانبول سرپرست وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره موضوعات مورد بحث و ابتکارات عملی در حمایت از مردم غزه و مقابله با رژیم صهیونیستی گفت: قطع روابط سیاسی و اقتصادی و عدم مسامحه با رژیم صهیونیستی و تحریم کالا‌های اسرائیل از طرف کشور‌های اسلامی از ابتکارات کاربردی جمهوری اسلامی ایران در این نشست بود که مورد اتفاق نظر اعضای نشست قرار گرفت.
باقری با بیان اینکه نشست وزرای خارجه دی هشت آغاز یک فرآیند برای نقش آفرینی موثر کشور‌های عضو است افزود: به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران و موافقت اعضا قرار شد هشت کشور اسلامی در سطوح مختلف برای اتخاذ تدابیر و ارزیابی اقدامات عملی در خصوص موضوعات و مناسبت‌های مختلف دور هم جمع شوند.
سرپرست وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اهمیت برگزاری اجلاس وزرای خارجه هشت کشور اسلامی در حال توسعه با محوریت فلسطین و غزه تصریح کرد: هشت کشور اسلامی در حال توسعه در حالی مهم‌ترین، حساس‌ترین و اصلی‌ترین مسئله جهان را بررسی می‌کنند که جمعیت قابل توجهی از مسلمانان دنیا را پوشش می‌دهند.
علی باقری سرپرست وزارت خارجه کشورمان در حاشیه نشست استانبول با هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه 'خانم رتنو مرسودی وزیر خارجه اندونزی و محمد اسحاق دار وزیر خارجه پاکستان به طور جداگانه دیدار و درباره مسائل طرح شده و توافقات نشست دی هشت ' مسائل دو جانبه و موضوع فلسطین و غزه گفتگو کرد.
وزرای خارجه هشت کشور اسلامی در حال توسعه در ادامه نشست استانبول با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دیدار و گفتگو کردند.
وزرای خارجه کشور‌های اسلامی عضو سازمان دی هشت شامل ترکیه، پاکستان، اندونزی، مالزی، بنگلادش، مصر و نیجریه با یک دقیقه سکوت یاد و نام رئیس جمهور شهید و وزیر خارجه شهید جمهوری اسلامی ایران و همراهان شهیدشان را گرامی داشته و با مردم ایران ابراز همدردی کردند.

نظر شما