شناسهٔ خبر: 67096109 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سالانه ۱۵ هزار ازدواج در استان گلستان ثبت می‌شود

گنبدکاووس- ایرنا- معاون امور جوانان اداره‌ کل ورزش و جوانان گلستان با اشاره به وجود ۶۰۰ هزار جوان ۱۸ تا ۳۵ سال در استان، گفت: سالانه حدود ۱۵ هزار ازدواج در گلستان ثبت می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حامد ملاحسنی یکشنبه شب در حاشیه مراسم جشن وصال در گنبدکاووس به خبرنگاران اظهار کرد: ستاد هفته ازدواج در گلستان تشکیل شد و با هماهنگی فرمانداران و تشکل‌های مردمی بیش از ۲۰ جشن وصال (ازدواح آسان و آسمانی) در شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم ازدواج ۷۰۰ زوج در سال گذشته در قالب جشن وصال در گلستان، افزود: به عنوان نمونه بیشترین تعداد زوج‌های جوانی که در جشن وصال سال گذشته شرکت کردند با ۳۰۰ زوج مربوط به علی‌آبادکتول بود و امسال برای ۱۲۰ زوج در این شهرستان برنامه ریزی شده‌است.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گلستان ادامه داد: امسال بر اساس تقاضای زوج‌های جوان تلاش داریم بیش از آمار سال گذشته شاهد برگزاری جشن ازدواج آسان و آسمانی به مناسبت هفته ازدواج در استان باشیم.

سالانه ۱۵ هزار ازدواج در استان گلستان ثبت می‌شود

ملاحسنی گفت: علاوه بر برگزاری جشن‌های وصال، ۲۲ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در سراسر استان به مناسبت هفته ازدواج به صورت رایگان به زوج‌های جوان خدمات خواهند داد.

وی از رونمایی مرکز مجازی وصال شیرین در هفته ازدواج خبر داد و بیان کرد: این مرکز کمک می‌کند تا ۲۰ درصد از خدمات ازدواج در سراسر استان با هماهنگی صنوف مرتبط برای زوج‌های جوان ارزان سازی شود.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گلستان افزود: همچنین آموزش‌های پیش از ازدواج برای مجردان هم به صورت رایگان در هفته ازدواج ارائه می‌شود چرا که معتقدیم مهمترین رکن ازدواج انتخاب صحیح و آموزش‌های پیش از ازدواج است.

ملاحسنی گفت: میانگین سن ازدواج پسران در گلستان ۲۹ سال و سه ماه و میانگین سن دختران ۲۵ سال است.

فرماندار گنبدکاووس هم در این مراسم، زندگی حضرت فاطمه(س) و امام علی(ع) را بهترین الگو برای جوانان دانست و گفت: دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند بسترهایی لازم را برای ازدواج جوانان فراهم کنند.

مهدی دهرویه افزود: بر اساس طرح جوانی جمعیت تمام تلاش‌ها بر این است تا امکانات و بسترها برای تسهیل ازدواج و تامین زمین برای ساخت مسکن جوانان فراهم شود.

گنبدکاووس با بیش از ۴۰۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

نظر شما