شناسهٔ خبر: 68265443 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

شورای پرستاری در مشهد تشکیل شد

مشهد- رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تشکیل شورای پرستاری با حضور نمایندگان گروه‌های پرستاری در راستای پیگیری خواسته‌ها و مطالبات پرستاران در نشست با فرماندار مشهد تصویب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود شبستری روز دوشنبه در پیامی با اشاره به برپایی نشست با فرماندار و سایر مسؤولان استان پیرامون رفع مشکلات پرستاران اظهار کرد: بر این اساس برپایی جلسات شورای پرستاری به منظور پیگیری مباحث مالی و رفاهی این گروه هر ۱۰ روز یک بار در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: همچنین بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و تصمیمات اتخاذ شده در نشست مزبور، از هر بیمارستان سه پرستار به عنوان نمایندگان منتخب گروه‌های پرستاری در شورا شرکت خواهند داشت و در جلسات شورای پرستاری موارد مرتبط با حوزه این گروه زیر نظر معاونت توسعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: سامانه مربوط به تعرفه پرستاری دارای ایراداتی بود و امکان اتصال کامل آن به سامانه کشوری را نداشت و کارانه‌های پرستاری به درستی پرداخت نمی‌شد که با راه‌اندازی سامانه سپید و اتصال کامل آن به سامانه کارآمد، امکان محاسبه کامل میسر شده و میزان تعرفه افزایش قابل توجهی داشته است.

شبستری با بیان اینکه روز گذشته تعرفه‌های پرستاری پرستاران پرداخت شد که این تعرفه‌ها افزایش چشمگیر نسبت به گذشته داشته است، ادامه داد: همچنین در این نشست مصوب شد که تعرفه‌های پرستاری ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ تا ۱۵ شهریور ماه امسال و تعرفه ۶ ماه دوم سال گذشته تا پایان مهرماه امسال به حساب گروه‌های هدف پرستاری واریز شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: برای جبران کمبود پرستار و کاهش میزان اضافه کاری پرستاران، مجوز جذب سه هزار و ۶۰۰ هزار پرستار دریافت شده است که با تغییر دولت کمی به تعویق افتاده اما به طور قطعی در حال پیگیری است.

وی با اشاره به این که میزان پرداختی اضافه کار پرستاران در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۲ برابر سایر مناطق کشور است، ادامه داد: همچنین بر اساس این نشست هیچ اضافه کاری به صورت اجباری نخواهد بود و اضافه کار پرستاران به صورت اختیاری خواهد بود.

شبستری بیان کرد: در خصوص سایر مطالبات قانونی پرستاران از جمله فوق العاده خاص و اصلاح حقوق که مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، نیازمند رایزنی با مسؤولان کشوری هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این راستا بنده در ۶ ماه گذشته در چندین جلسه کشوری با مسؤولان حوزه سازمان برنامه و بودجه و رئیس حوزه استخدامی کشور و شورای دستمزد حضور داشته و مطالبات حوزه پرستاری را مطرح و پیگیری کردم.

نظر شما