شناسهٔ خبر: 67095362 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

نایب قهرمانی کوراش ایران در آسیا

تیم ملی کوراش مردان ایران، به عنوان نایب قهرمانی مسابقات قهرمانی آسیا دست یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش صراط به نقل ازباشگاه خبرنگاران، سیزدهمین دوره مسابقات کوراش قهرمانی آسیا مردان، امروز (یک‌شنبه - ۲۰ خرداد ۱۴۰۳) به میزبانی سالن ۱۲ هزار نفری آزادی در تهران برگزار شد که با معرفی نفرات برتر اوزان مختلف و نایب قهرمانی تیم ملی ایران به پایان رسید. 

ملی‌پوشان ایران در این تورنمنت یک طلا، ۵ نقره و یک برنز به دست آوردند تا در بخش تیمی، پایین‌تر از تیم ملی ازبکستان به مقام نایب قهرمانی این مسابقات دست یابند.

تیم ملی ازبکستان نیز با کسب ۵ مدال طلا، یک نقره و یک برنز عنوان قهرمانی این مسابقات در بخش تیمی را یه دست آورد. تاجیکستان نیز با کسب یک مدال طلا و ۳ مدال برنز، در جایگاه سوم این مسابقات قرار گرفت.

تیم ملی کوراش زنان ایران نیز روز گذشته، با کسب ۲ مدال طلا، ۳ نقره و ۳ برنز به عنوان نایب قهرمانی این مسابقات دست یافته بود.

اسامی مدال آوران ایران در این مسابقات نیز به شرح زیر بود:

۱- الیاس پاکدل در وزن ۷۳- کیلوگرم (مدال طلا)

۲- مهدی قره‌قاش در وزن ۶۰- کیلوگرم (مدال نقره)

۳- مجید وحید بریمانلو در وزن ۶۶- کیلوگرم (مدال نقره)

۴- رامین احمدزاده در وزن ۸۱- کیلوگرم (مدال نقره)

۵- امید تازتک در وزن ۹۰- کیلوگرم (مدال نقره)

۶- مسعود قوی‌بازو در وزن ۱۰۰- کیلوگرم (مدال نقره)

۷- علیرضا نیک‌سرشت در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم (مدال برنز)

انتظارات می‌رفت با توجه به برگزاری این رویداد آسیایی در کشورمان، مسئولان ورزشی با حضور در ورزشگاه محل برگزاری از این میزبانی فدراسیون ووشو و کوراش در تهران حمایت کنند. هرچند نماینده وزارت ورزش و جوانان هم در مسابقات قهرمانی آسیا زنان که روز گذشته برگزار شد و هم امروز که مسابقات بخش مردان برگزار شد، در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران حاضر شدند، اما مسوولان کمیته ملی المپیک در این رویداد حاضر نشدند.

 

نظر شما