شناسهٔ خبر: 67094536 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سد بافت ظرفیتی مناسب برای استفاده قایقرانان کرمانی

سرپرست هیئت قایقرانی کرمان با اشاره به بازدید اخیر خود از سد بافت، از این دریاچه به عنوان ظرفیتی بزرگ برای تمرین و مسابقات قایقرانان استان یاد کرد.

صاحب‌خبر -

عرفان امیرخسروی سرپرست هیئت قایقرانی استان کرمان با همراهی پوریا جلالی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بافت، مجید سلطانی‌نژاد سرپرست جدید هیئت قایقرانی این شهرستان، مهرابی مدیر سد بافت و رضا علیخانی رئیس هیئت روستایی عشایری و بازی‌های بومی محلی بافت به منظور اجرای برنامه‌های این ورزش از سد بافت بازدید کرد.

سرپرست هیئت قایقرانی استان کرمان در حاشیه این بازدید گفت: امیدواریم شرایطی ایجاد شود تا فضا برای تمرین و برگزاری مسابقات قایقرانی در سد‌ها فراهم شود.

امیرخسروی افزود: رئیس فدراسیون قایقرانی نیز درخواست‌های مکرری از وزارت نیرو مبنی بر اینکه اجازه فعالیت به قایقرانان دهند، داشته‌اند و بار‌ها عنوان کرده‌اند که ورزش قایقرانی؛ قایق موتوری، تزریق روغن و بنزین به آب و آلوده کردن آب نیست و حقیقتا قایقرانی توان خود فرد برای به حرکت درآوردن قایق است.

وی تصریح کرد: از جلالی رئیس اداره ورزش و جوانان بافت قدردانی می‌کنم که همکاری تام با هیئت قایقرانی داشته‌اند و حتی به ما اعلام کرده اند از استخر بافت می‌توانیم برای تمرین استفاده کنیم.

سرپرست هیئت قایقرانی استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش گفت: پاریزی مدیرکل ورزش استان کرمان، حامی و پشتیبان قایقرانی استان هستند و با حمایت وی با قدرت پیش می‌رویم تا برای این ورزش، راهگشایی کنیم.

امیرخسروی افزود: شهرستان بافت سد آهوییه را نیز دارد و از ظرفیت این سد هم برای توسعه ورزش قایقرانی بهره خواهیم برد.

سد شهرستان بافت، سدی خاکی در ۴ کیلومتری شمال شرقی شهر بافت‌ می‌باشد. گنجایش دریاچه این سد ۴۰ میلیون مترمکعب است.

نظر شما