شناسهٔ خبر: 67094159 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آسفالت هزار کیلومتر از جاده‌های آذربایجان شرقی در دولت سیزدهم

در دولت سیزدهم، هزار و ۳۲ کیلومتر از راه‌های آذربایجان شرقی آسفالت ریزی شده است.

صاحب‌خبر -

آسفالت هزار کیلومتر از جاده‌های آذربایجان شرقی در دولت سیزدهم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای آذربایجان شرقی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ در دولت سیزدهم یک هزار و ۳۲ کیلومتر از راه‌های اصلی و شریانی استان با استفاده از یک میلیون و ۳۰۰ تن حجم آسفالت و صرف ۱۶ هزار میلیارد ریال، آسفالت ریزی شده است.

علیزاده، خط کشی ۱۴ هزار و ۳۷۲ کیلومتر، شناسایی و حذف ۱۶۷ نقاط پرحادثه، نصب ۶۵۲ فقره تابلو اطلاعاتی و اصلاح ۶ هزار و ۵۵۵ کیلومتر شیب جاده‌ها را از جمله اقدامات این اداره کل در راستای ایمن سازی راه‌های استان در دولت سیزدهم اعلام کرد.

وی اظهار کرد: در این بازه زمانی، ۶۵۴ کیلومتر از راه‌های روستایی استان بهسازی و آسفالت، ۲۵۰ کیلومتر راه روستایی احداث شده و از این میزان ۲۰۰ کیلومتر سال گذشته آسفالت شده است و امسال نیز ۵۰ کیلومتر باقی مانده آسفالت می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در راستای هوشمندسازی جاده‌ها نیز ۴۳ دستگاه دوربین ثبت تخلفات رانندگی در محور‌های شریانی و اصلی استان نصب شده است.

علیزاده، با بیان اینکه ۵۷ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در استان فعال است، افزود: در دولت سیزدهم ۱۷ مجتمع خدماتی رفاهی احداث و به بهره برداری رسید.

وی یادآور شد: در زمان کنونی ۱۷ مجتمع خدماتی رفاهی نیز در استان در حال احداث است که پیش بینی می شود ۹ تا ۱۰ مجتمع در سال جاری به بهره برداری برسد.

نظر شما