شناسهٔ خبر: 67093027 - سرویس فیلم
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

اولین تصاویر از پرواز هواپیمای فضایی یونیتی با ۶ نفر | ویدئو

هواپیمای فضایی «یونیتی» ۶ نفر را به فضا برد. این هواپیمای فضایی که به هواپیمای حامل آن با نام «ایو» (Eve) متصل بود صبح شنبه (۱۹ خرداد) به وقت محلی از باند فرودگاه «اسپیس‌پورت آمریکا» در نیومکزیکو به هوا برخاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، شرکت ویرجین گالاکتیک در هفتمین ماموریت پرواز فضایی تجاری این شرکت، دومین پرواز در سال ۲۰۲۴ و آخرین ماموریت هواپیمای فضایی «وی اس اس یونیتی»، یک فضانورد ترکیه‌ای و سه گردشگر فضایی را به فضا برد.

هواپیمای فضایی یونیتی که به هواپیمای حامل آن با نام «ایو» (Eve) متصل بود در ساعت ۱۰ و ۳۱ دقیقه صبح شنبه (۱۹ خرداد) به وقت محلی از باند فرودگاه «اسپیس‌پورت آمریکا» در نیومکزیکو به هوا برخاست و در یک ساعت بعدی به ارتفاع ۱۳ هزار و ۵۸۲ متری رسید و در آنجا جدا شد. سپس موتور راکت را روشن کرد تا دو خلبان و چهار مسافر را به فضای زیرمدار ببرد و بازگرداند.

اولین تصاویر از پرواز هواپیمای فضایی یونیتی  با ۶ نفر | ویدئو

این ماموریت موسوم به گالاکتیک ۰۷ به ارتفاع ۸۷.۵ کیلومتری رسید و هفتمین پرواز فضایی توسط این شرکت را با هواپیمای «یونیتی» ثبت کرد؛ هواپیمایی که قرار است بازنشسته شود تا راه را برای فضاپیمای جدید کلاس «دلتا» در سال ۲۰۲۶ باز کند.

هواپیمای فضایی «وی اس اس یونیتی» ساعت ۱۱ و ۴۱ دقیقه بازگشت و به زمین نشست و به این ترتیب در مجموع هفت پرواز فضایی تجاری برای شرکت ویرجین گالاکتیک و در مجموع ۱۲ پرواز با سرنشینان فضایی انجام داده است.

اولین پرواز فضایی زیرمداری یونیتی سِر ریچارد برانسون میلیاردر و بنیانگذار شرکت ویرجین گالاکتیک و چند تن دیگر ار در ژوییه ۲۰۲۱ را به فضا برد. این شرکت تا سال ۲۰۲۳ ماهانه پروازهایی را برای گردشگران فضایی و مشتریان تحقیقاتی انجام می داد. هواپیماهای فضایی جدید نسل دلتا قادر خواهند بود حداقل هر هفته دو بار پرواز کنند.

این شرکت از سال ۲۰۱۸ محموله‌هایی را در قالب برنامه فرصت‌های پروازی اداره کلی هوانوردی و فضای آمریکا «ناسا» حمل کرده است و به تازگی نیز به عنوان پیمانکار پروازی ناسا برای پنج سال آینده انتخاب شد.

نظر شما