شناسهٔ خبر: 67091747 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

برآورد پول گندم کشاورزان در کردستان ۲۲ همت است

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: بر اساس پیش‌بینی ما، امسال بیش از ۲۲ همت پول گندم کشاورزان کردستانی است که یک دهم این مبلغ زکات محسوب می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی کردستان، حجت‌الاسلام علی اشرف ایرانی، امروز یکشنبه بیستم خرداد_ در همایش علمی ترویجی زکات شهرستان‌های سنندج و کامیاران که در سالن شهید سلیمانی اردوگاه امام علی (ع) کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کردستان در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: روحانیون اولین نقش را در ترویج فریضه زکات برعهده دارند و در کنار روحانیون می‌توان به نقش آفرینی ویژه معلمان، رسانه‌ها و فعالان فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد.

وی افزود: پرداخت زکات دستور خداوند متعال در قرآن کریم است و موجب فقرزدایی در جامعه می‌شود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان تصریح کرد: برای ترویج فریضه زکات باید در بین جامعه هدف حضور پیدا کنیم و در این خصوص اقدام به تبلیغ چهره به چهره کنیم.

حجت‌الاسلام ایرانی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از هفت همت پول گندم کشاورزان استان بود، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ما امسال این است که بیش از ۲۲ همت پول گندم کشاورزان کردستانی باشد که یک دهم این مبلغ زکات محسوب می‌شود، اما هر ساله کمتر از یک درصد زکات این مبلغ توسط کردستانی‌ها پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: تا طلاب پای کار نیایند و تا ساختار ایجاد نکنیم، نمی‌توانیم به افزایش میزان زکات توسط کشاورزان امیدوار باشیم لذا از جامعه روحانیت استان انتظار می‌رود که در این خصوص احساس مسئولیت بیشتری کنند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان همچنین به جایگاه ویژه کارشناسان پهنه و مروجان کشاورزی در راستای آشنایی مردم با فریضه زکات اشاره کرد و گفت: با تبلیغ چهره به چهره می‌توانیم بیشترین نتیجه را دریافت کنیم.

نظر شما