شناسهٔ خبر: 67091167 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون عمرانی استاندار ایلام:

برنامه جامع حوزه عمرانی شهرداری‌های ایلام باید تدوین شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام بر تدوین برنامه جامع حوزه عمرانی شهرداری‌های این استان تاکید کرد و گفت: آماده هر گونه همکاری با شهرداری ایلام برای ایجاد کارخانه بازیافت و مرکز پسماند هستیم.

صاحب‌خبر -

 سعید هژبری روز یکشنبه در نشست تعاملی با دادستان مرکز استان، بازرس کل استان، شهردار و اعضای شورای شهر ایلام، اظهار کرد: شهرداری به عنوان متولی شهر و ناظر بر امور مربوط به شهرسازی اگر به درستی عمل کند، نزد مردم سرمایه اجتماعی زیادی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه شهرداری‌های استان در عمل به ۲۸ وظیفه سنگین و خدمت‌رسانی به مردم باید بیش از گذشته پای کار باشند، ابراز کرد: نبود سایت دفع نخاله‌های ساختمانی و رها شدن این نخاله در محدوده و حاشیه شهر، یکی از مهم ترین چالش‌های پیش روی شهر ایلام است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام ابراز کرد: در استان در حوزه پسماند عقب‌ماندگی‌های زیادی وجود دارد و البته برای ایجاد کارخانه بازیافت و مرکز پسماند آماده هر گونه همکاری و تعامل با شهرداری ایلام هستیم.

هژبری گفت: برنامه جامع حوزه عمرانی شهرداری‌ها، برای داشتن چشم‌انداز و پیشرفت در حل مهم‌ترین زیرساخت‌های شهری باید تدوین شود تا مشخص شود در حوزه‌های مختلف پسماند، فضای سبز، ترافیک، آرامستان، بلوارها، پارکها، سد معابر و... در سال آینده در چه وضعیتی قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه اربعین دریچه‌ای توسعه استان ایلام در حوزه‌های مختلف است، افزود: با توجه به تلاش و پیگیری‌های مسئولان استان، اعتبارات و کمک‌های خوبی از محل اربعین به شهرداری‌های استان انجام شده‌ است.

معاون عمرانی استاندار: برنامه جامع حوزه عمرانی شهرداری‌های ایلام باید تدوین شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: با مساعدت وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها، برنامه تکمیل سامانه پایش تصویری شهرها و مسیرهای منتهی به اربعین در حال عملیاتی شدن است و تجهیز ناوگان آتش نشانی استان، اختصاص ۵۰۰ باکس زباله و نوسازی اتوبوس‌های شهری، به برکت اربعین در استان انجام شده است.

هژبری از پشتیبانی دستگاه‌ای نظارتی، بازرسی و دادستانی در حمایت از شهرداری‌ها قدردانی کرد و گفت: برخی کاستی‌ها می‌تواند خدمات شهرداری‌ها را تحت تاثیر قرار دهد اما باید تلاش کرد که با ارائه برنامه جامع حداکثر رضایتمندی مردم را ایجاد کند.

نظر شما