شناسهٔ خبر: 67090591 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افزون بر ۷۷ میلیارد ریال اعتبار بیابان زدایی خراسان شمالی تخصیص یافت

بجنورد-ایرنا- رییس اداره بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: ۷۷ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی برای طرح های بیابان زدایی استان تخصیص یافت.

صاحب‌خبر -

حسن امامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: ۱۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی برای طرح های بیابان زدایی استان مصوب شده بود که بیش از ۷۷ میلیارد ریال تخصیص یافت.

وی افزود: همچنین از محل اعتبارات استانی، پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال مصوب شد که تاکنون تخصیص نیافته است.

رییس اداره بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی اضافه کرد: اعتبارات مصوب شده برای اجرای عملیات مقابله با بیابان زایی، حفاظتی و مراقبتی در قالب پروژه‌های مختلف از جمله نهالکاری، مدیریت روان آب، مراقبت و آبیاری و تهیه طرح اجرایی مدیریت مناطق بیابانی هزینه خواهد شد.

وی ادامه داد: آب‌های زیرزمینی، سطح قابل توجهی از پوشش گیاهی مناطق بیابانی را تحت تأثیر قرار داده است و عدم توجه به حقابه دشت‌های سیلابی، چشم‌انداز بوته‌زارهای بیابانی را با چالش‌های جدی مواجه کرده است.

به گزارش ایرنا، گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ مساحت هکتار است که از این وسعت یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است.

۱۸۳ هزار و ۶۳۶ هکتار معادل ۹ درصد وسعت منابع طبیعی خراسان شمالی را بیابان تشکیل می دهد که ۱۱۲ هزار هکتار در شهرستان جاجرم، ۳۹ هزار هکتار در اسفراین و ۳۱ هزار هکتار در گرمه است.

عمده اراضی بیابانی استان در حوزه کال شور در سه شهرستان جاجرم، گرمه و اسفراین واقع است.

نظر شما