شناسهٔ خبر: 67090359 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

ناصر کنعانی مطرح کرد؛

ناتوانی سازمان‌های بین‌المللی در حمایت و حفاظت از صلح

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها گفت: سازمان‌های بین‌المللی نشان دادند که در حمایت و حفاظت از صلح بین‌الملل چقدر ناتوان و ناکارآمد و تا چه حد تحت تأثیر و سلطه قدرت‌های زر و زور هستند.

صاحب‌خبر -

امروز مسئله فلسطین به مسئله جهان تبدیل شده استبه گزارش خبرنگار ایکنا، آیین تجلیل از برگزیدگان پویش رسانه‌ای «ققنوس قلم» و گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگاران شهید غزه، یکشنبه ۲۰ خردادماه با حضور ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن همایش‌های شهید سلیمانی برگزار شد.  

کنعانی در این مراسم با قدردانی از تلاش مؤثر خبرنگاران و رسانه‌ها در پوشش حقایق نسل‌کشی غزه گفت: فلسطین امروز میدان بزرگ آزمون همه جامعه بشری اعم از ملت‌ها، دولت‌ها و مجامع، سازمان‌های بین‌المللی، نهاد‌های حقوق بشری و مراکز و سازمان‌های مردم‌نهاد و رسانه‌هاست. در این میدان و آزمون طی هشت ماه از شروع جنگ در غزه، هر کسی جوهره خود را در معرض قضاوت جهانی قرار داده است.

وی افزود: ملت فلسطین اثبات کرد که ملتی زنده، مقاوم و پایدار است و در دستیابی به حقوق خود، توان و مقاومت اسطوره‌ای دارد و نشان داد که امروز پویاتر و زنده‌تر از هر زمانی است و تا زمانی که به حقوق خود دست نیابد، از پای نخواهد نشست و همه هزینه‌های آن را پرداخت خواهد کرد. امروز ملت فلسطین، ملتی سرافراز و سربلند در جهان است و سر تعظیم جهانی را در مقابل خود فرود آورد و نشان داد که شایسته تکریم و احترام است.

کنعانی ادامه داد: ملت فلسطین نشان داد هر چه میدان سخت‌تر باشد، ایستادگی او بیشتر خواهد شد. آنها به رژیم صهیونیستی نشان دادند که عصاره همه رذایل است و این جنایتکار، چقدر ظالم، وحشی و تهی از ارزش‌های اخلاقی و انسانی است. همچنین ملت‌های جهان نشان دادند که جلوتر از دولت‌های خود ایستاده‌اند و به رغم دروغ‌پردازی، سیاه‌نمایی و وارونه‌نمایی رسانه‌های موسوم به رسانه‌های اصلی، حقایق را به درستی درک کردند و در حمایت از ملت مظلوم فلسطین، گوی سبقت را از دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی و مجامع جهانی ربودند و به دولت‌های مستکبر نشان دادند برخلاف شعار‌های دروغین، ارزش‌ها و کرامت انسانی و ارزش‌های بشری را پای یک رژیم پست و جنایتکار ذبح و قربانی کرده‌اند و رژیم صهیونیستی به رغم همه جنایت‌ها و برخورداری از همه حمایت‌های سیاسی و تسلیحاتی و نظامی نظام سلطه بین‌المللی، چه میزان به مرگ و نیستی و نابودی نزدیک است.

ناتوانی سازمان‌های بین‌المللی در حمایت از صلح

وی تصریح کرد: متأسفانه سازمان‌های بین‌المللی نشان دادند که در حمایت و حفاظت از صلح بین‌الملل چقدر ناتوان و ناکارآمد هستند و تا چه حد تحت تأثیر و سلطه قدرت‌های زر و زور هستند که برای تحقق اهداف غیربشری خود سوء استفاده می‌کنند.

وی در ادامه بیان کرد: رسانه‌های مستقل منطقه‌ای و وابسته به جریان مقاومت در این آزمون سخت و سنگین، سرفراز و سربلند بیرون آمدند و برای روایت حقیقت جانفشانی و ایثار کردند و جان شیرین خود را برای روایت آنچه خواست و اراده ملت فلسطین بود، قربانی کردند و مهم این است که در این میدان سخت، رسانه‌های مقاومت توانستند همانند مردم فلسطین، بر جریان شوم و تحت سلطه بین‌المللی و جریان رسانه‌ای موسوم به رسانه‌های اصلی، غلبه کنند و روایتگر حقایق تلخ و شیرین فلسطین و انتقال دهنده صدای مظلومیت و مقاومت پایدار مردم فلسطین باشند. آنها نشان دادند که رسانه‌ها چقدر توانایی دارند و می‌توانند «می‌توانیم» را به فعلیت برسانند.

کنعانی گفت: مسئله فلسطین همواره از مسائل مهم و درجه اول جمهوری اسلامی ایران به ویژه در سیاست خارجی و بین‌المللی بوده است و امروز فلسطین تبدیل به مسئله اول جهان شده است و جمهوری اسلامی ایران مفتخر است که در کنار مردم مظلوم فلسطین است. ملت فلسطین در آستانه پیروزی قرار دارد و به فرمایش دقیق و کارشناسانه رهبری، رژیم صهیونیستی در مقابل خواسته جهانی در حال ذوب شدن است و توان ایستادن در مقابل حقیقت را نخواهد داشت و دیر یا زود در برابر این خواسته فروخواهد پاشید و آینده از آن مردم فلسطین و حامیان آنهاست.

نخبگان دنیا هم به مخالفت با اسرائیل برخاسته‌اند

حجت‌الاسلام علی کریمیان، مدیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی هم در این مراسم گفت: هر حادثه و اتفاقی که در دنیا رخ می‌دهد، اگر قلمی زده نشود و با هنر آمیخته نشود ماندگار نخواهد شد. یکی از ویژگی‌های جنگ غزه که در تاریخ ثبت خواهد شد، سهم بسزایی است که اصحاب رسانه در این پیروزی بزرگ داشتند.

وی افزود: ارتشی که به شکست‌ناپذیر معروف بود، امروز در یک باریکه ناتوان مانده و غیر از کشتار مردم، هیچ دستاوردی طی هشت ماه نداشته است و به هیچ یک از اهداف خود دست نیافته‌. امروز به هم ریخته‌ترین وضعیت را طی ۷۵ سال گذشته دارد و با بررسی هر یک از ابعاد سیاسی، نظامی و ... می‌بینیم که متزلزل هستند.

حجت‌الاسلام کریمیان تصریح کرد: امروز نخبگان دنیا هم به مخالفت با رژیم صهیونیستی برخاسته‌اند و مردم مظلوم غزه جدی‌تر و مصمم‌تر از هشت ماه گذشته هستند و فقر و نبود بهداشت و نبود سرپناه تأثیری در اراده و صبر آنها نداشته است و اگر این خبرنگاران شهید در این میدان نبودند، این تاریخ ساخته نمی‌شد؛ آنها با سلاح دوربین و قلم در این میدان جنگیدند و مقاومت کردند و به شهادت رسیدند.

انتهای پیام

نظر شما