شناسهٔ خبر: 67087996 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

عربستان یک تحلیلگر سیاسی را در مراسم حج بازداشت کرد

خبرگزاری شفق نیوز عراق از بازداشت یکی از تحلیلگران نزدیک به چارچوب هماهنگی شیعیان این کشور در مراسم حج در عربستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، این خبرگزاری عراقی به نقل از یک منبع آگاه نوشت که مسؤولان عربستانی «عماد المسافر» تحلیلگر سیاسی نزدیک به چارچوب هماهنگی شیعیان عراق را که برای ادای مناسک حج به عربستان سفر کرده بود، بازداشت کردند.

بیشتر بخوانید:

ماجرای بازگرداندن خبرنگاران از عربستان از زبان جبلی

طبق اظهارات این منبع، دلیل بازداشت این تحلیلگر عراقی هنوز مشخص نیست.

به گفته این منبع، عماد المسافر چند روز قبل از هتلش در شهر مدینه منوره بازداشت شد.

همچنین خبرگزاری «براثا»ی عراق به نقل از همین منبع گزارش داد که یک شهروند عراقی دیگر به نام «ولید الشریفی» به دلیل سر دادن شعارهایی در تجلیل از حشد شعبی در مراسم حج، بازداشت شد.

«سامی المسعودی» رئیس سازمان حج و عمره عراق با اشاره به اعزام تیمی شامل مسؤول کنسولگری عراق در جده، گفت: کنسولگری در این رابطه با طرف سعودی در ارتباط است، تلاش‌ها در این زمینه ادامه دارند و این ۲ در روزهای آتی آزاد خواهند شد.

المسعودی درباره دلایل این بازداشت‌ها گفت: عربستان رویه‌هایی در ارتباط با برگزاری مناسک حج دارد که از جمله آنها شعار دادن‌ها، انتشار مطالب در صفحات اجتماعی، انتشار مطالب و اطلاعات سیاسی است، آنها افراد را برای بازجویی‌های مشخصی به پاسگاه پلیس و یا آنچه دادستانی خوانده می‌شود، می‌برند سپس آنها را آزاد می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما