شناسهٔ خبر: 67290313 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

کاهش اعتماد شهروندان صهیونیست به کابینه نتانیاهو

جنگ غزه مقبولیت کابینه ائتلافی نتانیاهو را با سقوط جدی مواجه کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، فرو رفتن رژیم صهیونیستی در باتلاق جنگ غزه و آشکار شدن اختلاف میان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم با ارتش در چگونگی پیشبرد جنگ باعث شکاف در میان افکار عمومی در سرزمین‌های اشغالی شده است.

بر این اساس، جدیدترین نظرسنجی‌ها در سرزمین‌های اشغالی نشان می‌دهد نیمی از صهیونیست‌ها به کابینه این رژیم برای انجام آنچه در راستای منافع اسرائیل است اطمینان ندارند.

در میان صهیونیست‌ها نیز شکاف عمیقی میان احزاب چپ و راست وجود دارد به طوری که راست گرایان افراطی بیشتری اعتماد را به کابینه ائتلافی داشته و چپ گرایان اعتماد کمتری دارند.

از آنجا که محبوبیت نتانیاهو به دلیل حمله هفتم اکتبر به شدت شاهد افول بوده است، اما سایر سیاستمداران صهیونیست شاهد جهش در مقبولیت عمومی هستند.

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با ۶۱ درصد مقبولیت عمومی، محبوب ترین چهره در سرزمین‌های اشغالی است. بنی گانتز، مقام پیشین کابینه جنگ که به دلیل اختلاف با نتانیاهو از سمتش کناره گیری کرد نیز با ۵۱ درصد محبوبیت عمومی، در جایگاه بعدی قرار دارد.

با این حال، بعید به نظر می‌رسد در انتخابات آتی در سرزمین‌های اشغالی هیچ حزبی بتواند اکثریت کرسی‌های پارلمان را برای تشکیل کابینه بدست آورد. از آنجا که سیستم سیاسی رژیم صهیونیستی پارلمانی است، در صورت ناتوانی احزاب برای بدست آوردن اکثریت، احزاب بزرگ‌تر اقدام به تشکیل کابینه ائتلافی می‌کنند.

نظر شما