شناسهٔ خبر: 67087084 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کشتی فرنگی رنکینگ‌دار مجارستان؛

گرایی، اسماعیلی و ساروی در نیمه نهایی

تهران- ایرنا- مسابقات ۷ وزن پایانی رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی جام امره پولیاک و یانوس وارگا از ظهر امروز (یکشنبه) در شهر بوداپست مجارستان در حال برگزاری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رقابت‌های کشتی فرنگی رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی کشتی جام امره پولیاک و وارگا یانوس روزهای ۱۹ و ۲۰ خردادماه در شهر بوداپست مجارستان برگزار می‌شود.

در وزن ۵۵ کیلوگرم که با حضور ۴ کشتی‌گیر و به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود، پویا دادمرز به مصاف الدانیز عزیزلی قهرمان جهان از جمهوری آذربایجان رفت و مقابل او با نتیجه ۶ بر یک شکست خورد. وی در مبارزه دوم برابر مارات گاریپوف از برزیل با حساب ۵ بر یک به پیروزی رسید. کشتی آخر او برابر نوگزاری تسورتسومیا دارنده مدال نقره جهان از گرجستان است.

در وزن ۶۷ کیلوگرم محمدرضا گرایی که در بالای جدول حضور دارد در دور نخست با سلیمان نصر از تونس رفت و با نتیجه ۴ بر ۲ به پیروزی رسید او در دور بعد هم ماماداسا سیلا از فرانسه را ۵ بر یک شکست داد و به نیمه نهایی رفت. سعید اسماعیلی دیگر نماینده کشورمان که در پایین جدول حضور دارد، در دور اول نستور آلمانزا از شیلی را ۱۰ بر صفر شکست داد. اسماعیلی در دور بعد به مصاف والنتین پتیک از مولداوی را نیز ۶ بر صفر شکست داد و راهی نیمه‌نهایی شد.

در وزن ۷۲ کیلوگرم دانیال سهرابی در دور اول با نتیجه ۱۲ بر ۶ برابر  حسرت جعفراف دارنده مدال نقره جهان از جمهوری آذربایجان شکست خورد و باید منتظر باشد تا در صورت راهیابی حریفش در فینال در جدول بازنده‌ها برای کسب مدال برنز به مصاف حریفان برود.

در وزن ۷۷ کیلوگرم محمدعلی گرایی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۲ روبرت فریتچ دارنده مدال نقره جهان (۷۲ کیلوگرم) از مجارستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۶ بر یک مغلوب سانان سلیمان‌اف دارنده مدال نقره جهان از جمهوری آذربایجان شد و باید منتظر حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال باشد تا وی نیز بتواند در گروه بازنده‌ها برای کسب مدال برنز به میدان برود.

محمدرضا مختاری دیگر نماینده کشورمان در وزن ۷۷ کیلوگرم نیز پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به با نتیجه ۱۰ بر صفر پاول پوکلاویچ از کرواسی را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب نائو کوساکا دارنده مدال برنز جهان و قهرمان آسیا از ژاپن شد و باید منتظر حضور این حریف در دیدار فینال باشد تا وی نیز بتواند به کار خود برای کسب مدال برنز ادامه دهد.

در وزن ۸۲ کیلوگرم اشکان سعادتی‌فر در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر ۳ مغلوب اسپنسر وودز از آمریکا شد. نماینده کشورمان باید منتظر باشد تا در صورت راهیابی وودز به فینال در شانس مجدد برای کسب مدال برنز به مصاف حریفان برود. 

محمدحسین محمودی نیز در وزن ۸۷ کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به دلیل حاضر نشدن تورنیکه جاماشویلی از گرجستان بر روی تشک، به پیروزی رسید. وی در دور بعد به مصاف برنده دیدار میان نورسلطان تورسونوف قهرمان آسیا از قزاقستان و دیوید لوسونزی قهرمان جهان از مجارستان می‌رود.

در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی در دور اول با توجه شرکت نکردن تاماس لوای از مجارستان به پیروزی رسید. وی در دور دوم جوزف راو از آمریکا ۱۰ بر یک شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. شایان حبیب زارع دیگر نماینده کشورمان پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با الکس زوکه از مجارستان پیکار می‌کند.

روز گذشته مسابقات وزن‌های ۶۰، ۶۳ و ۱۳۰ کیلوگرم برگزار شد.

براساس چرخه اعلام شده از سوی کادر فنی، ترکیب نفرات اعزامی در وزن‌های ۶۷ و ۷۷ کیلوگرم در این پیکارها مشخص خواهد شد.

نظر شما