شناسهٔ خبر: 67086310 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

راه‌اندازی ۱۲ خانه صنایع‌دستی در فارس/ احیای میدان نقاره‌خانه شیراز

بهپور کریمیان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس از افتتاح ۱۲ خانه صنایع‌دستی در استان با حضور معاون صنایع‌دستی وو هنرهای سنتی کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش میراث آریا، محمد ثابت اقلیدی در نشست تخصصی دبیران شهرها و روستاهای جهانی صنایع‌دستی در شیراز، گفت: فارس یکی از پایگاه‌های تمدنی کشور محسوب می‌شود و بیشترین آثار تاریخی ثبت‌شده در فهرست جهانی و ملی در کشور را میزبانی می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس افزود: با سیر در بافت تاریخی متوجه حضور پررنگ هنرمندان در لایه‌های پنهان شهر می‌شویم و همچنین با بازدید از بافت تاریخی این شهر، متوجه معماری خاص اماکن می‌شویم و این نشان از هنرپرور بودن شیراز علاوه بر فرهنگ‌پرور بودن آن دارد.

او از تعامل مطلوب این اداره کل با شهرداری شیراز به‌ویژه در اجرای رویدادهای مشترک خبر داد و تصریح کرد: با حضور معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری امروز ۱۲ خانه صنایع‌دستی در استان و در شهرستان‌های شیراز، فسا و لار به بهره‌برداری خواهد رسید.

ثابت اقلیدی از اجرای پروژه احیای میدان توپخانه یا نقاره‌خانه شیراز به صورت کار مشترک با شهرداری شیراز خبر داد و افزود: مقرر شده تعدادی حجره در این پروژه ویژه عرضه صنایع‌دستی برپا شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس، میزبانی از رویدادها را برای معرفی صنایع‌دستی، ساخت، نصب المان‌های هویت‌ساز در سطح شهر شیراز با همکاری شهرداری و همچنین الزام بناهای ساختمانی به استفاده از آرایه‌های معماری سنتی شهر ضروری دانست که قرار است با همکاری شهرداری شیراز اجرایی شود.

او بر لزوم اجرای برنامه‌های رویداد محور در استان تأکید کرد و یادآور شد: رویدادهای مختلفی در حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی در ایام نوروز، هفته میراث فرهنگی و ... در سطح استان برگزار شد که بیانگر وجود هنرمندان چیره‌دست در این کلان‌شهر دارد و مورد استقبال کم‌نظیر عموم مردم و گردشگران نیز قرار گرفت.

امروز به مناسبت فرارسیدن روز جهانی صنایع‌دستی به میزبانی شهر شیراز نشست تخصصی دبیران شهرها و روستاهای جهانی صنایع‌دستی با حضور مریم جلالی معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیران شهرها و روستاهای جهانی کشور برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما