شناسهٔ خبر: 67085837 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تحلیلگران و کارشناسان نظامی صهیونیست:

اسرائیل با بازگرداندن ۴ اسیر از مخمصه راهبردی خارج نمی‌شود

تهران - ایرنا - تحلیلگران و کارشناسان نظامی رژیم صهیونیستی بازگشت ۴ اسیر صهیونیست از نوار غزه را باعث خروج این رژیم از "مخصمه راهبردی" خود ندانسته و تاکید کردند که بازگشت سایر اسیران صهیونیست از این منطقه تنها با توافق با مقاومت فلسطین و امتیازدهی گسترده تل آویو امکانپذیر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، تحلیلگران صهیونیست در گفت وگو با روزنامه های صهیونیستی با تاکید بر اینکه بازگرداندن 4 اسیر صهیونیست از نوار غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی نمی تواند جای قرارداد مبادله اسیران با مقاومت فلسطین را بگیرد و امکان کشته شدن دیگر اسیران صهیونیست در صورت اقدام مشابه ارتش این رژیم وجود دارد، تاکید کردند که ده ها اسیر صهیونیست همچنان در اختیار مقاومت فلسطین هستند و این غیر واقعی است که صهیونیستها منتظر آزاد کردن آنها بدون معامله واقعی مبادله اسیران باشند.

«عاموس هرئل» تحلیلگر مسائل نظامی صهیونیست به روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» گفت: توقع بازگردان سایر اسیران به همین شکل، واقع بینانه نیست و بازگرداندن تعداد زیادی از اسیران از نوار غزه تنها در چارچوب توافقی انجام خواهد شد که مستلزم کوتاه آمدن زیاد است.

وی اذعان کرد که بازگشت چهار اسیر صهیونیست از نوار غزه "تغییری راهبردی در وضعیت جنگ نمی دهد"، افزود که پس از گذشت هشت ماه از زمان اسارت بیش از ۲۵۰ صهیونیست، تنها ۷ نفر از آنها طی سه عملیات جداگانه ارتش رژیم صهیونیستی در داخل نوار غزه آزاد شدند.

این تحلیلگر بیان کرد: این انتظار که با روش‌های مشابه می‌توان ۱۲۰ اسیر باقی‌مانده را که تعداد زیادی از آنها دیگر در قید حیات نیستند، آزاد کرد، غیر واقعی است.

هرئل با انتقاد از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل گفت: او همان کسی است که پیشتر با دریافت خبر کشته شدن تعداد از اسرا (در حملات ارتش رژیم صهیونیستی در داخل نوار غزه) به کلی خود را از دیده ها پنهان می کرد.

همچنین «یوآو لیمور» تحلیلگر امور نظامی در روزنامه صهیونیستی نیز به روزنامه «اسرائیل هیوم» نیز پس از بازگشت چهار اسیر صهیونیست از نوار غزه در عملیات ارتش این رژیم در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه که در جریان آن بیش از ۲۰۰ فلسطینی شهید و بیش از ۴۰۰ نفر دیگر زخمی شدند، گفت که این عملیات، تل آویو را به حل معضلات دیگرش در نوار غزه که شدیدتر شده است، نزدیک نمی کند.

در همین راستا، «ایتان بن الیاهو» فرمانده سابق نیروی هوایی ارتش رژیم اسرائیل در پی بازگرداندن چهار اسیر صهیونیست از نوار غزه اذعان کرد که این اتفاق، سطحی است و تأثیر آن هنوز محدود است.

الیاهو» دیروز شنبه در گفت وگو با شبکه ۱۲ رژیم صهیوینستی با تاکید بر اینکه این عملیات النصیرات منجر به "تغییرات راهبردی" در روند جنگ علیه نوار غزه نخواهد شد، افزود: نمی توان نتیجه گرفت که پس از این عملیات، جنبش حماس تسلیم شود و خاورمیانه تغییر کند و آرامش برای ۱۰۰ سال [بر سرزمین های اشغالی] حاکم شود.

در موضعی مشابه، «تامیر هایمن» رئیس سابق بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل (امان) با اشاره به اینکه بازگرداندن چهار اسیر صهیونیست از نوار غزه "یک اتفاق تاکتیکی" است، تاکید کرد که "مخمصه راهبردی که اسرائیل در آن قرار دارد، تغییر نکرده است."

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی دیروز شنبه در ادامه جنایت‌های خود قتل عام هولناکی را در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه انجام داد. دفتر اطلاع رسانی دولتی نوار غزه در این باره اعلام کرد که شمار شهدای جنایت وحشیانه اشغالگران در این اردوگاه تاکنون به ۲۱۰ نفر رسیده و شمار مجروحان نیز بیش از ۴۰۰ نفر است.

در همین حال، ارتش رژیم صهیونیستی ظهر دیروز شنبه اعلام کرد که در عملیات خود در مرکز اردوگاه النصیرات توانسته چهار اسیر صهیونیست را آزاد کند و آنها در وضعیت خوبی هستند.

«ابوعبیده» سخنگوی نظامی گردان‌های شهید «عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش حماس شنبه شب در پیامی با اشاره به شهادت و زخمی شدن صدها فلسطینی بی‌گناه در اردوگاه النصیرات اعلام کرد: آنچه دشمن صهیونیستی در منطقه النصیرات انجام داد جنایت جنگی پیچیده‌ای است و اولین کسانی که از آن آسیب می‌بینند، اسرای صهیونیست هستند.

وی گفت: دشمن با انجام کشتارهای هولناک توانست تعدادی از اسیران خود را آزاد کند، اما در عین حال تعدادی از آنها را در جریان این عملیات به قتل رساند.

ابوعبیده ادامه داد: این عملیات خطر بزرگی برای اسیران دشمن به همراه خواهد داشت و تأثیرات مخربی بر شرایط و زندگی آنها می‌گذارد.

نظر شما