شناسهٔ خبر: 67085690 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

موافقت شورای شهر تهران با فوریت تشکیل سازمان گردشگری و مراکز تفریحی

تهران بزرگ - ایرنا - لایحه یک فوریتی اخذ مجوز تشکیل سازمان گردشگری و مراکز تفریحی شهر تهران در جلسه شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه «اخذ مجوز تشکیل سازمان گردشگری و مراکز تفریحی شهر تهران» گفت: دو سال است که پیگیر تاسیس سازمان گردشگری هستیم و ارائه این لایحه بر اساس برنامه چهارم داده شد البته رفت و برگشت‌هایی صورت گرفت و اختلاف نظراتی در این باره وجود داشت.

سید احمد علوی افزود: در این لایحه موضوع از هلدینگ به سازمان گردشگری تغییر کرده است، ۱۰ بار در این باره تذکر دادیم و معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری هم نزدیک به ۲ ماه پیش اعلام کرده بود که لایحه به شورا ارسال شده که امروز از طریق معاونت برنامه ریزی این لایحه به دست شورا رسید.

علوی با تاکید بر اینکه تابستان را پیش رو داریم و هرچه این لایحه سریعتر تعیین تکلیف شود از ظرفیت این سازمان بهره خواهیم برد، گفت: امور موزه‌ها، خانه موزه‌ها و حتی شهربازی‌ها نیز منوط به راه اندازی این سازمان است و امیدواریم با راه‌اندازی آن، بتوانیم در ایام تابستان از آن بهره بگیریم.

وی ادامه داد: اینکه سازمان امور اداری و استخدامی با ما همکاری نخواهد کرد، بررسی شده و در همین راستا دو مجموعه در نظر گرفته شده که با تغییر اساسنامه یکی از آنها، سازمان گردشگری ایجاد شود، باید تلاش کنیم تا مردم در سال آخر این دوره از مدیریت شهری از آن بهره ببرند.

در ادامه ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا هم گفت: سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان شهرداری‌ها؛ تشکیل سازمان گردشگری را تکلیف کرده است که باید یک مجموعه منحل شود تا بتوانیم این سازمان را راه‌اندازی کنیم.

همچنین مقرر شد «تشکیل اداره کل اقتصاد خانواده و توسعه کارآفرینی» از یک فوریت خارج و به صورت عادی در کمیسیون‌های مربوطه بررسی شود.

در ادامه، صفر مشهدی فراهانی، محمد حسین وحیدی سرشت و وحید اکبری به عنوان نمایندگان شورای اسلامی شهر تهران جهت عضویت در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی، ذیل موضوع قانون مالیات مستقیم انتخاب شدند.

نظر شما