شناسهٔ خبر: 67085398 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هوای اصفهان در وضعیت نارنجی

شاخص کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

هوای اصفهان در وضعیت نارنجیبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛  شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۵ ایستگاه سنجش فعال با میانگین ۱۳۴ AQI وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.
بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر در ایستگاه خیابان ۲۵ آبان با عدد ۱۴۸، انقلاب ۱۴۴ ف خرازی ۱۳۵، خیابان زینبیه ۱۳۲، فیض ۱۰۵ و ولدان با ۱۱۸ AQI در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس و در ایستگاه خیابان احمدآباد با عدد ۱۷۴، کاوه ۱۵۳ و کردآباد ۱۸۹ AQI قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان است.


شاخص هوای اصفهان همچنین در ایستگاه دانشگاه صنعتی با عدد ۶۹، پارک زمزم ۹۶، سپاهان شهر ۶۹ و میرزا طاهر با ۶۹ AQI وضعیت زرد و قابل قبول را نشان می‌دهد. شاخص کیفی هوا در منطقه رهنان نیز با قرار گرفتن بر روی عدد ۲۷۸ شرایط بسیار ناسالم و بنفش را نشان می‌دهد.امروز کیفیت هوا در زرین‌شهر ۱۲۲ و سگزی ۱۲۲ AQI در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

کیفیت هوا در کاشان با شاخص ۸۰، مبارکه با شاخص ۵۱ و شاهین شهر با شاخص ۵۸ AQI وضعیت زرد و قابل قبول را نشان می‌دهد. ایستگاه سنجش آلودگی هوای قهجاورستان، نجف آباد و منطقه صنعتی دولت آباد قطع است.شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

نظر شما